Planoles - Dòrria - Espinosa - Nevà - Planoles

Trescant per antics camins tradicionals

Al nord de la província de Girona, entre grans formacions muntanyoses i a la vessant sud dels Pirineus es troba la Vall de Ribes, un conjunt singular.
Singular pels seus paisatges, singular per l’exuberància de la naturalesa del seu entorn; singular per l’aire pur que respira la seva gent, i singular pels poblets que la composen: Campelles, Pardines, Planoles, Queralbs, Vall de Núria, Toses i Ribes de Freser.
Fer senderisme entre els pobles de la Vall de Ribes, sortint-ne d’un i arribant-ne a un altre, és una forma magnífica de deixar-te seduir pels encants d’aquesta zona del Ripollès.

Punt de partida: Sant Vicenç de Planoles.

Ruta: Planoles, Planès, GR-11, Dòrria, Sant Victor de Dòrria, Carretera N-260, Camí d’Espinosa, Carretera de Toses, el Rigart, Nevà, el Rigart, Planoles

Sortim de Sant Vicenç de Planoles, passem pel davant de l’ajuntament i prenem el camí que ens duu fins a Planès.
Transitem per aquest petit nucli, travessem la Carretera N-260 i continuem de l’altre banda pel GR-11.
Pugem pel costerut camí cimentat sense defallir fins enllaçar amb el mateix GR-11 de l’etapa que va de Puigcerdà a Núria o a l’inrevés.
Continuem, a mà esquerra, pel GR esmentat en suau però mantinguda pujada tot creuant diversos torrents i preciosos boscos, tot seguint les conegudes marques de GR vermelles i blanques.
Caminem mentre anem sentint e identificant un munt d’ocells que festegen pel voltant.
En tot moment podem observar la carena de la Serra de Montgrony, una de les travesses potser més interessants per conèixer els cims que la formen. Podeu veure la ressenya AQUI.
Arribem al bucòlic poble de Dòrria i ens apropem a visitar l’Església de San Víctor, església romànica que disposa de pintures romàniques de rellevant importància.
Continuem la caminada fins creuar la Carretera N-260 per cercar l’antic camí que davalla fins el petit nucli d’Espinosa.
Camí amb marques grogues que ens ajudaran i portaran pel bon camí fins a Espinosa.
Xino-xano, transitem pel vell camí en mantinguda baixada fins arribar al petit nucli d’Espinosa, a tocar de la Carretera de Toses GIV-4016.
Creuem la carretera citada i de l’altre banda creuem el riu Rigart per un pontet de fusta.
Continuem seguint les marques grogues que novament ens condueixen, sense pèrdua fins a Nevà.
Ara, prenem el camí que ens durà fins a Planoles sense deixar de seguir les marques grogues.
Xau-xau, caminem i de sobte escoltem el cant d’un Picot Garser Petit, ocell molt escàs i difícil de veure.
Desprès de la inesperada troballa, anem fent camí fins arribar a l’alberg Marista de Planoles.
Seguim fins arribar vora el riu Rigart i regirem a mà dreta tot creuant un petit camp de futbol per continuar pel corriol que ronda proper al riu esmentat.
Més endavant, arribem a una passarel-la que ens permet creuar el riu i continuar de l’altre costat fins a l’estació de Planoles.
Continuem pels carrers de Planoles fins acabar la caminada a Sant Vicenç de Planoles.

Caminada per antics camins tradicionals, que connecten els nuclis habitats de Planoles, Dòrria, Espinosa i Nevà.
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer més les entranyes d’aquesta Vall tan espectacular.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una agradable caminada de muntanya.