Salga Aguda  1172

Sostre de la Serra de Picancel

Punt de partida: Sant Pere de la Portella.
Des de la carretera C-62, prenem la carretera BV-4362 en direcció a la Quar.
Seguidament, continuem per la mateixa carretera fins a Sant Pere de la Portella.
Veue punt de partida a Google Maps.

Ruta: Sant Pere de la Portella, pont, Camí de Vilada a la Portella, Collet del Tell, Serra de Picancel, Salga Aguda, la Portelleta, Serrat dels Teixons, Salga, Serra de Picancel, Coll de la Creu de Salga, Coll de Gavatx, Font de l’Abad, Sant Pere de la Portella

Sortim de Sant Pere de la Portella en direcció Oest, tot creuant un pont, anant a cercar el Camí de Vilada a la Portella.
Caminem una estona pel camí esmentat, amb vistes del nostre objectiu, i l’abandonem per un corriol que s’enfila per l’esquerra amb marques grogues.
El corriol puja directament i sense contemplacions pel mig del llom rocós fins el Collet del Tell.
A continuació, davallem un xic per la vessant obaga i tornem a remuntar per tornar a sortir al fil de la carena de la Serra de Picancel que ens durà sense pèrdua al capdamunt del cim.
Una aresta que disposa d’esplèndides i airoses vistes dels Agullons de Sant Miquel entre d’altres.
Xino-xano, anem remuntant pel fil de l’aresta fins arribar al cim de Salga Aguda, sostre de la Serra de Picancel.
Cim Inclòs a la llista de “100 cims un repte d’altura” de la FEEC, proposta que ens fa conèixer i transitar per un munt de cims de referència.
Gaudim de les generoses vistes on podem identificar clarament la població de Vilada i els cims de Pedraforca, Serra d’Ensija, Agullons de Sant Miquel, Serra del Cadí i Serrat dels Teixons entre d’altres.
Després de la contemplació, reprenem la caminada i davallem decididament uns metres, per la vessant Nord del cim fins cercar un camí que regira en sentit Est que segueix pel llom de la Serra de Picancel .
Més endavant superem un parell de desgrimpades, una aprovisionada amb una corda, fins la Portelleta i seguidament al Serrat dels Teixons.
Comencem a davallar suaument, passem pel costat de les ruïnes de Salga i seguim fins el Coll de la Creu de Salga.
Regirem a mà dreta, en sentit Sud, per un marcat camí que davalla clarament fins el Coll de Gavatx.
Xano-xano, continuem davallant en sentit Sud-oest fins a la Font de l’Abad.
Fem els últims metres per una ample pista fins a Sant Pere de la Portella.

Cim aparentment modest, que disposa d’una ruta molt atractiva per la carena esmolada i rocosa, que ronda per la Serra de Picancel.
Unes vistes esplèndides i un parell de desgrimpades li afegeixen els ingredients perfectes per arrodonir la caminada.
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer més les entranyes d’aquesta serra tant estètica com sorprenent.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.