Punta de la Barrina  1010
Puig Pelat  1076

Sostre comarcal de l’Alt Camp

La punta de la Barrina, o de Barrina segons on es consulti el topònim, està situada a la banda de l’Alt Camp de les Muntanyes de Prades, prop del poble anomenat El Bosquet, que es troba entre Mont-ral -cap del municipi del mateix nom i l’Aixàviga, un altre poble del mateix municipi situat al mig de la vall on l’aiguabarreig del barranc de la Fou i del de la Font Fresca donen nom al riu Glorieta.

Punt de partida: Mont-ral.
Des de Barcelona o Tarragona hem d’anar a cercar la carretera TV-7041.
Més endavant arribem a una cruïlla on ja veurem indicadors que ens menen per la carretera TV-7045 fins a la població de Mont-ral.
Estacionem el vehicle a la petita plaça de l’Ajuntament. Veure punt de partida a Google Maps.

Mont-ral, Camí de la Foradada, La Coroneta, Avenc del Teix, Cova dels Tions, la Foradada Amagada, Cingles de Puigxiquet, la Foradada, Cova, Cingles de l'Abellera, pas equipat, Portell de l’Abellera, Punta de la Barrina, Portell de la Cova de la Bruixa,Pla de Barrina, Camí de els Motllats, els Motllats, Puig Pelat, mirador del Grau de Puig Pelat, Grau de Puig Pelat, GR.7, Font dels Grèvols, la Roureda, Mas del Cisterer, Font de la Fou, Mas del Sastre, Mont-ral.

Sortim de Mont-ral , en direcció Est, pel Camí de la Foradada fins La Coroneta.
Regirem i pugem dalt de La Coroneta que ens ofereix unes vistes privilegiades de Mont-ral.
Continuem per dalt i en breu arribem a l’avenc del Teix on donem una ullada.
Seguim endavant fins arribar a un pas equipat, que es composa d’un seguit de troncs que ens ajuden pasar per damunt d’una mena de barranc o esllavissada.
De l’altre costat, en breu, arribem a la Cova dels Tions, encara podem veure alguns dels seus habitants.
Més endavant, abandonem per la dreta el Camí de la Foradada, per anar a visitar la Foradada Amagada.
Passem per dintre d’aquesta replica, i tornem a trobar el Camí de la Foradada.
Caminem pel camí, que puja i baixa constantment, propers als Cingles de Puigxiquet, fins que arribem a la Foradada (oficial).
Continuem pel camí que ronda sota els Cingles de l’Abellera i tornem a passar per dintre d’una altre “foradada”.
Més endavant, trobem un pas equipat amb cadenes, que ens ajuden a superar un tram de roca.
Arribem al Portell de l’Abellera i en poca estona, en direcció Sud, avancem fins arribar al capdamunt de la Punta de la Barrina.
Sostre comarcal de l’Alt Camp, cim ens brinda una esplèndida visió panoràmica d’aquesta raconada de les Muntanyes de Prades.
Tornem enrere fins el Portell de la Cova de la Bruixa i continuem fins enllaçar amb el Camí de els Motllats.
Caminem en direcció Sud-est, sense pèrdua, fins a una zona anomenada els Motllats.
En poca estona, abandonem el camí i continuem per l’esquerra fins arribar al Puig Pelat.
Cim inclòs en el llistat “100 cims un repte d’altura” de la FEEC.
Un repte que ens ofereix l’ascensió a un munt de cims que d’altre manera no hi pujaríem, sovint per desconeixement.
Seguidament, ens apropem al mirador del Grau de Puig Pelat per gaudir de les vistes.
Retrocedim uns metres i baixem pel Grau del Puig Pelat per continuar caminant fins enllaçar amb el GR-7.
Continuem per l’esquerra per aquest GR-7 que no abandonem fins arribar a la Font dels Grèvols.
Caminem per aquest tram del GR que gosa d’una abundant vegetació.
Xino-xano, caminem per la Roureda fins arribar al Mas del Cisterer.
Camina que caminaràs, arribem al Mas del Sastre i continuem en suau i mantinguda pujada fins a la població de Mont-ral.

Hem caminat per l’Alt Camp i el Baix Camp, dues de tres comarques en què va quedar dividit el Camp de Tarragona en la divisió comarcal de 1936.
Dos cims a dues comarques germanes, el Puig de la Barrina que pertany a l’Alt Camp i el Puig Pelat que pertany al Baix Camp.
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer aquestes comarques.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.