Ferrada Regina [the return]

Ferrada Regina [el retorn]

21/01/07
Aproximació = C-14 direcció Seu d'Urgell. Al Km 149 trobarem a mà esquerra un apropiat parquing tot just abans de la entrada d’un túnel

Recorregut = Llarg / Dificultat = Alta

Vam triar la ferrada regina entre altres motius perquè hi havia companys del grup que la tenien pendent al currículum muntanyae. Així dons a les 10:45 del mati arribem al pàrking prop del pantà d’Oliana que dona accés al camí amb destinació “la regina”. El dia es presenta tapat-enboirat-gris-fosc-humit i de tot una mica més. Però hem vingut per fer-la o sigui que endavant que no hi ha excusa que valgui. Aquesta ferrada per al meu gust continua sent la millor de totes les que i fet fins ara. Així mateix ho vaig expressar el 1er cop que la vam fer.
Via ferrada que sempre busca la vertical i el pati donant-li aquesta sensació aèria. 1045 metres de desnivell. Pont de ferro, canvi d’agulla, extraploms, parets verticals, segura i ben equipada. Durant tota la estona vam estar envoltats de voltors [creiem que eren voltors] com si esperessin la víctima del dia. Un total de set o vuit voltors que no paraven de planejar al nostre voltant. Un plaer veure aquests bitxos en llibertat. Abans de fer l’últim tros vam firmar al llibre-registre. Un bloc enorme ple de records de gent de muntanya. Un cop al cim fem un bon glop d’aigua i la foto de record. Apa dons tornem-hi. Fins i tot el camí de baixada esta equipat d’una manera excel·lent. La baixada serveix per mirar las enormes parets d’escalada que si troben. Prenem el cotxe amb direcció a Oliana per fer un mos desprès de les energies cremades. Alguna clapadeta que altre al seient del darrera amb un transit prou dens. Aquest any també farem força ferrades. Fins aviat.

El trio = Alex / Mercè / Josep

--------

Ferrada Regina

La ferrada Number One

20/08/06
Aproximació = C-14 direcció Seu d'Urgell. Al Km 149 trobarem a mà esquerra un apropiat parquing tot just abans de la entra d’un túnel

Recorregut = Llarg / Dificultat = Alta

El diumenge vam gaudir de la Ferrada Regina amb un temps esplèndid. Per al meu gust és poder la millor que hi fet fins ara. Buscarem la ferrada passat el torrent a mà dreta on trobarem un camí amb punts vermells. L’inici ja presenta per a molta gent la primera dificultat. Una via ferrada llarga, vertical, aèria i molt ben equipada. La ferrada te un pont espectacular així com un canvi d’agulla entretingut. La ferrada presenta algun tram extraplomat que et farà arribar just de forces a l’últim tram on tindràs que triar una de las dos opcions (fàcil o difícil) però jo diria que les dos son potents. Un dia assolellat va fer curtes les provisions d’aigua.