Castillo d'Acher 2384

La fortalesa dels Pirineus

Ruta = Puen de Oza – Fageda – Refugio Castillo d’Acher – Brecha Sur – Punta Norte

Aquesta estètica i aïllada fortalesa inaccessible fa que sigui un dels cims més populars del Pirineu Occidental. Dos o tres punts només permeten l’accés al seu interior.

La marxa l’iniciem a l’alberg de Oza i campament Ramiro el Monje on podem divisar l’imponent castell. Creuem el pont sobre el riu Subordán i prenem un sender per la dreta fins trobar als deu minuts aprox una fita i cartell que ens remeten a l’esquerra endinsant-nos per l’espectacular fageda. Seguim una bona estona en constant pujada sense pèrdua sinuosament per la frondosa fageda que a trams deixa passar fils de llum. Un cop sortim a cel obert ens trobem airosament l’inexpugnable castell. Continuem uns metres més fins el refugi del castillo d’acher. Punt de mira per trobar la bretxa i porta que dona accés a l’interior del castell. Regirant per sender a má esquerra pugem per terreny pedregós i descompost fins la bretxa ubicada a la cara sud. Els últims metres fem una fàcil grimpadeta per accedir al castell. Un cop dins veiem en front la punta nord i cota més elevada de la fortalesa. Prenem un sender interior que volta fins el cim. Curiosa formació kásrtica en forma de vall interior alçada i que dona cos a la peculiar formació d’aquest cim. Així mateix son vistoses les seves
muralles que simulen curiosament les "almenas". Un cop arribats fem la foto de testimoni tot fruint del silenci i de les vistes malgrat del dia força tapadot que no ens ho va fer més atractiu. El retorn és fa pel mateix camí. El temps fa estona que amenaça pluja. Baixa que te baixa tot passant altre cop per la preciosa fageda que pertany a la Selva de Oza. Un cim que ja feia temps que teníem ganes de gaudir-lo. Un cim famós i molt preat per la zona. Cim altament recomanable per la seva peculiaritat i estètica. Ha sigut un plaer.