Els Carcaixells d'en Cama
Puig Montclar 417

Camins equipats i muntanya a tocar de la Costa Brava

Desnivell = 630
Ruta = Solius-Castell de Solius-Solius-Can Llaurador-La Capella-Carcaixells-Collet de Montclar-Montclar

Una complerta excursió que ens permetrà conèixer aquesta curiosa formació granítica. El cotxe el deixem a la placeta de l’església parroquial on prenem unes escales que baixen i travessen la carretera direcció a Can Reixac. Passat el pont tenim la opció de visitar les runes del castell de Solius prenen un sender que puja a mà dreta just passat el pont i que ens du al turo del castell i la seva paret fortificada amb bones vistes de la comarca. Retornem pel mateix camí fins el pont inicial i continuem pel camí que passa per darrere del convent de Santa Helena. Seguim caminant i passem per un camí que travessa el camp de Golf Centre Solius on trobem un cartell indicador. Seguim fins el Mas Can Llaurador on trobem un cartell indicador i un mapa de la zona. Deixem el GR i prenem el PR on trobem primer un menhir i desprès unes plantacions d’eucaliptus fins el Pas de la Miloca. Mes endavant trobem un cartell indicador per fer la via ferrada de les Agulles Rodones o Els Carcaixells. A partir d’aquest punt es puja decididament fins la capella de Sant Francesc. Aquí podríem dir que comença el camí equipat dels Carcaixells. Anem trobant diferents passos equipats amb cadenes per a més seguretat però sense gaire dificultat. Anar fent fins el pont penjant del Pas dels Artijols [el punt mes estètic de tot el recorregut] Però ens trobem l'inesperada sorpresa que esta barrat per motius de seguretat. Realment incomprensible l’actitud de l’ajuntament de Sta. Cristina d’Aro. Aquests ajuntaments ho tancant tot per evitar problemes i responsabilitats en cas d’accident. Recordem que ja fa temps l’ajuntament de Sant Feliu de Guíxols van tancar la via ferrada de la Cala del Moli pels mateixos motius. Sembla que el que no dona rendiments turístics no interessa. Be ja so trobaran. Superem aquest pont per un corriol que baixa i una cadena que ens ajuda per arribar a l’altre banda del pas en qüestió. Ara es tracta d’anar seguint fins els carcaixells superiors i després fins el collet de Montclar on trobem un cartell indicador. Naltros seguim xino-xano fins el nostre destí anomenat Puig de Montclar. Segona cota del massís de l’Ardenya. A la seva base trobem la capella de Sant Benet de Menthón que és el protector dels excursionistes. Unes bones vistes panoràmiques en totes direccions. Per la tornada tenim de retrobar el collet de Montclar on podem desfer el mateix camí o bé baixar pel Coll de Ceps i la Plana Basarda fins el Mas Can Llaurador i seguidament Solius. Dons ja hem fet l’excursió del dia. Llàstima de la desagradable sorpresa del pas dels Artijols. Que hi farem.