Puigsacalm 1515
per la canal dels ganxos

El cim de la Garrotxa

Ruta = Joanetes-Puig del Soi-Canal dels ganxos-Coll de Santa Magdalena-Puig dels Llops-Puigsacalm-Pas dels Burros-coll de Santa Magdalena-Canal Nova-Puig de Soi-Joanetes

Desprès d'esmorzar plàcidament ens posem en marxa a les 10:00 hores amb un dia radiant. Trobarem uns pals indicadors i marques de color grog que pugen decididament tot davant de la canal nova. Uns metres abans d'arribar sota la paret on hi ha una gran i antiestètica antena trobem un pedrot que diu “el barret” on prenem un corriol a mà esquerra a la recerca de la canal dels ganxos. Haurem d'estar molt atents dons el cartell es realment una caricatura. Un cop situats enfilem amunt per aquesta distreta canal amb algun ferro que altre. Arribem al coll de Santa Magdalena on triem el camí dels llops que dona accés al Puig dels llops. Un puig modest però prou estètic que serveix com a miranda del Puigsacalm. Seguim ara planerament fins el nostre destí anomenat Puigsacalm. Un grapat de gent s’amuntega al cim. D'on caramb surt tanta gent. Deixem les fotos per desprès de l’àpat confiant que la cosa s'alleugeri una mica. Unes vistes magnifiques de tota la comarca i fins i tot del Pedraforca. Fem unes fotos aprofitant que la cosa esta mes tranqui-la i prenem el llarg camí dels burros per retornar al coll de Santa Magdalena. Seguim fins el Puig Cornelis buscant la canal nova. Enfilem aquesta canal força més entretinguda i equipada amb campana inclosa quasi al final de la mateixa. Un cop arribats al pedrot ja nomes ens queda desfer el camí fins el cotxe. Una bona volta pel Puigsacalm. Una bona caminada. Un dia força complet.

L’anècdota de la jornada = A la tornada vam fer una paradeta per prendre una cervesseta a un bar de Sant Pere de Torelló (no direm el nom) i aleshores d'anar als serveis (in english wc) ens vam trobar aquesta imatge que no té preu. Espectacular.

Perfil de la ruta (dades facilitades pel Santi)

9:56 - 604m Joanetes

10:53 - 1024m Puig del Soi

11:16 - 1145m "El Barret" pasarela metàl·lica, desviació

11:36 - 1095 inici "Canal dels Ganxos"

12:19 - 1282 coll Sta Magdalena, camí dels Llops

13:18 - 1486 Puig dels Llops

13:36 - 1515 Puigsacalm

14:25 - 1515 Puigsacalm

15:38 - 1285 inici "Canal Nova", proa sta Magdalena Mont, Puig Corneli, antenes

16:39 - 1145 final, "El Barret"

17:34 - 604 Joanetes

La colla = Aurora-Christine-Josep-Josep Mª-Miquel-Mònica-Santi

1. hola, para iniciar la canal nova desde el puigsacalm hay alguna señalizacion? se supone que enlaza con el camino de inicio de esa ruta hacia la canal dels ganxos? gracias

2. Heu de seguir la carena, tot deixant Santa Magdalena un xic avall i esquerra fins a tocar en Puig Cornelis i ja hi trobareu marques, es evident.
    Perdoneu la tardana resposta, però no m'hi havia fixat, fins avui.