Cambre d’Aze  2750

Els 3 pics de Cambre d’Aze

El Cambra d'Ase (Cambre d'Aze en francès), algunes vegades grafiat Cambradase, és un cim de 2.750 metres d’ alt del límit de l'Alta Cerdanya amb el Conflent, al límit de la comuna cerdana d'Eina amb les conflentines de Planès i Sant Pere dels Forcats.
La part culminant està composta per tres pics que conformen un antic circ glacial.
Forma part del Parc Natural Regional dels Pirineus Catalans i en el seu circ es troba l'Estació d'esquí de Cambra d'Ase.
En el seu vessant est hi ha la Reserva Natural de la Vall d'Eina.

Desnivell:   + 980 metres aprox.

Distància:  9,30 Km. aprox.

Punt de partida: Eyne 2600.
Des de la carretera N-116 prenem la carretera D-29 fins a Eyne.
Continuem per l’avinguda de Catalogne fins l’estació d’esquí de Eyne 2600.
Al final trobarem un ampli aparcament.
Veure punt de partida a Google Maps.

Eyne 2600, Fontfreda, Cim del Ras, Cambre d’Aze occidental, Cambre d’Aze central, Cambre d’Aze oriental, Roca Rojà, Pla de Cambre d’Aze, Eyne 2600

Caminem en sentit Est per la pista i en poca estona enfilem muntanya amunt pel mig d’una pista d’esquí.
En mantinguda pujada anem avançant fins arribar a l’alçada de la Fontfreda, que podem visitar per la nostra dreta.
Continuem muntanya amunt, sense defallir, fins arribar al planer Cim del Ras.
Des d’aquest punt ja podem divisar l'atractiva silueta de la cresta que formen els 3 pics de Cambre d’Aze.
Continuem endavant i ens apropem al Cambre d’Aze occidental que ens brinda unes esplèndides vistes.
Seguim endavant i caminem carenant per la vessant Sud-est i més endavant anem regirant en sentit Nord-est per un corriol fins al capdamunt del Cambre d’Aze central.
Airós cim inclòs en el llistat “100 cims un repte d’altura” de la FEEC, proposta que ens fa conèixer i transitar per aquests cims que probablement d’altre manera no hi haguéssim pensat de anar-hi.
Fem un repòs mentre fruïm de les espectaculars vistes que ens ofereix tot distingint cims com el Peric, Petit Peric, Carlit, Puigmal i cims de l’Olla de Núria entre molts altres.
Continuem la caminada davallant i carenant per anar a buscar el proper Cambre d’Aze oriental.
Des d’aquest punt, comencem la davallada tot seguint les fites que ens van dirigint pel camí correcte.
Més avall, al costat d’unes roques podem gaudir l’esvelta silueta del Cambre d’Aze per on circulen els apreciats corredors hivernals com els de Vermicelle i Gigoló entre d’altres.
Xino-xano anem davallant, sense pèrdua, passem pel costat de la Roca Rojà i continuem sense pausa fins el Pla de Cambre d’Aze.
Seguidament, caminem per una còmode i ample pista fins enllaçar amb el inici del camí de pujada.
Desfem els últims metres fins on tenim estacionat el vehicle.

Caminada per l’espectacular i alpina Réserve Naturelle de la Valle d’Eyne.
Un seguit de frondosos boscos donen pas a la cresta esmolada i captivadora que formen els tres pics de Cambre d’Aze.
Cim i esplèndid mirador que ens ofereix unes amples i agraïdes vistes de 360º.
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer més les entranyes les muntanyes dels Pirineus Catalans.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una profitosa jornada de muntanya.