Montalt  596

Trescant per la Serra del Corredor i el Montnegre

El Montalt és una muntanya de 596 metres que forma un contrafort de la Serralada Litoral Catalana a la comarca del Maresme, entre la serra del Corredor i el Montnegre. El cim del Montalt està repartit pels termes municipals de Sant Andreu de Llavaneres, Dosrius, Arenys de Munt i Sant Vicenç de Montalt. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic (referència 297116001 de l'ICGC).

Punt de partida: Parc de Lourdes (Arenys de Munt)
Per la carretera C-61 ens apropem fins Arenys de Munt. Dintre de la població, hem de prendre la Carretera de Lourdes que ens durà sense pèrdua fins al Parc de Lourdes on estacionem el vehicle.
Complicat de descriure: veure punt de partida a Google Maps.

Parc de Lourdes - Riera de Sobirans - el Corral d’en Forn - Torrent del Corral d’en Font - Camí del Corral - Coll de la Ferradura - Montalt - Coll de la Ferradura - Camí de la Pedra de la Ferradura - Creu de Rupit - Can Jaume Alsina - Can Cot - Riera de Sobirans - Parc de Lourdes

Sortim travessant el complex del Parc de Lourdes fins que sortim al llit de la Riera de Sobirans. Seguim per la seva llera i més endavant trobem un cartell que ens fa saber que entrem dintre de la Serra del Corredor i el Montnegre. Prenem la pista de l’esquerra que va fent ziga-zagues i va guanyant cota en suau pujada.
Xino-xano, anem fent camí fins que passem pel costat del Corral d’en Forn, que es troba en un estat de semi ruïna. Obtenim les primeres vistes aèries del Maresme, mentre seguim per la mateixa pista, també anomenada Camí del Corral, un bon tros fins arribar al Coll de la Ferradura.
En aquest punt, cal prendre la pista de l’esquerra i en pocs metres l’abandonem per un corriol que s’enfila per la dreta. Un corriol que puja decididament, sense pèrdua, seguint les marques grogues fins al capdamunt del cim del Montalt. Punt geodèsic de referència i cim inclòs en el llistat “100 cims, un repte d’altura” de la FEEC.
Fem un petit mos, mentre gaudim de les esplèndides vistes que disposa del Maresme. Al voltant del cim hi ha un munt d’imatges religioses, bústia de registre i pessebres de tota mena. En la nostre opinió, tota aquesta martingala no hi hauria de ser dalt d’un cim, doncs més aviat embruta l’entorn, a banda que no deixen de ser objectes de plàstic.
Bé, reprenem la caminada i desfem el corriol davallant fins al Coll de la Ferradura. A continuació, seguim per la pista que tenim en front, també anomenada Camí de la Pedra de la Ferradura, que va davallant suaument. Xau-xau, anem caminant fins la cruïlla on esta ubicada la Creu de Rupit, una creu força senzilla sense cap mena de descripció ni explicació.
Continuem davallant, còmodament, per la pista que sense pèrdua ens aproxima novament a la Riera de Sobirans. Més endavant, enllacem amb el camí inicial de pujada per la riera esmentada, fins arribar al Parc de Lourdes, donant per acabada l’excursió.

Distreta caminada que ronda per aquesta esplèndida Serra del Corredor i el Montnegre. Magnífics espais de muntanya que al mateix temps son autèntics pulmons verds d’aquest Maresme tan ofegat urbanísticament. Un cim modest, que de manera anònima, ens ajuda a transitar per aquestes contrades i conèixer més les entranyes d’aquesta bonica serra. Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.