30 turons del Maresme
Turó d’en Galzeran  484
Turó de l’Home  363

Maresme en estat pur

El repte dels 30 turons del Maresme neix amb la finalitat de conèixer el nostre entorn més proper, la comarca del Maresme, a través dels diversos turons que la configuren.
És una activitat que consisteix en assolir 30 turons, d’un llistat de 40 que han estat seleccionats i assolits pel Comitè dels “30 Turons del Maresme”, d’un total de 248.
Amb aquest llistat es pretén donar una àmplia visió de la comarca.

El Maresme, una comarca abocada a la mar Mediterrània, que comprèn part de les comarques naturals de les serres de Marina, Montnegre i Corredor.
Aquesta riquesa geomorfològica fa que el Maresme sigui una comarca litorenca amb forts contrasts i una gran diversitat de paisatges, fauna i vegetació.

Punt de partida: Sant Cebrià de Tiana.
Des de la carretera B-20, per la sortida 22 prenem la carretera B-500 i de seguida ens desviem pels carrers de Tiana fins a Sant Cebrià de Tiana.
Estacionem el vehicle a l’estacionament del voltant.
Veure punt de partida a Google Maps

Sant Cebrià de Tiana, carrer Riera d’en Font, Camí de Dalt d’Alella, el Rocar, Coll de Vedrans, Mirador de Nou Pins, Turó d’en Fàbregues de Dalt, Coll del Turó d’en Galzeran, Turó d’en Galzeran, Torre del Turó d’en Galzeran, Coll de Montalegre, GR-92, Turó de l’Home, Sent-romà, Sant Cebrià de Tiana.

Sortim de Sant Cebrià en direcció Est pel carrer Riera d’en Font per anar a cercar el Camí de Dalt d’Alella.
En breu, continuem per un corriol que s’enfila decididament en sentit Sud per anar regirant en sentit Est fins arribar al Rocar (el Rocar de Tiana). Esplèndid mirador del Maresme i de la Mar mediterrània.
Seguim en sentit Nord fins al Coll de Vedrans per continuar fins el Mirador de Nou Pins.
Prosseguim, muntanya amunt, fins al Turó d’en Fàbregues de Dalt on aprofitem per fer l’esmorzar del dia, gaudint de les vistes a tot arreu.
Continuem fins el Coll del Turó d’en Galzeran i enfilem els últims metres, fent ziga-zagues, per sortir al costat del Turó d’en Galzeran.
Punt geodèsic i cim inclòs a la llista de “100 cims un repte d’altura” de la FEEC, proposta que ens fa conèixer i transitar per un munt de cims de referència.
Hi ha un monòlit geodèsic que fou utilitzat l'any 1794 per a mesurar el meridià de Dunkerque a Barcelona, que serví per a determinar la longitud del metre. Es feu servir per a la triangulació del vèrtex format pel Matagalls, el Puig Rodó i el Turó d'en Galzeran.
Ens apropem fins la Torre del Turó d’en Galzeran per seure en un banc abocat a la Mar mediterrània, on fruïm de les magnifiques vistes.
Reprenem la caminada i davallem per una trialera força sorrenca que enllaça amb una pista més ampla.
Seguim per la pista esmentada fins un revolt de 360º on davallem per un altre corriol força sorrenc que ens porta a enllaçar amb un altre pista.
Més endavant, arribem al Coll de Montalegre, creuem la carretera de Badalona a Mollet del Vallés i pel carrer dels Castanyers, continuem pel GR-92 en direcció Sud-oest.
Arribem a un revolt on hi ha un indicador que ens mena cap al Turó de l’Home.
Prenem aquest corriol que remunta suaument fins al capdamunt del Turó de l’Home que gossa d’unes privilegiades vistes del Barcelonès i del litoral de costa.
Tornem a la pista que havíem abandonat i continuem per la mateixa pista en direcció Est que fent marrades ens aproxima al nucli urbà.
Més endavant, creuem novament la carretera de Badalona a Mollet del Vallés i pel Camí de Sent-romà ens endinsem pels carrers antics de Tiana fins a Sant Cebrià de Tiana.

Caminada per la Serralada de Marina, un immillorable balcó de la Mar Mediterrània.
Caminem endinsant-nos per camins, turons, corriols, pistes i miradors que disposen aquestes muntanyes. Tot un pulmó, ple de natura, fauna i vegetació.
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer aquesta esplèndida serralada tant propera a la ciutat de Barcelona.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.