Ribes de Freser - Queralbs - Ribes de Freser
anada per Batet i tornada per la ruta de les centrals hidroelèctriques

La Vall de Ribes és un museu hidroelèctric a l'aire lliure.

La central de Daió, va ser la primera central hidroelèctrica de Catalunya que va transportar l’energia elèctrica a llarga distància fins a la ciutat de Vic.

Distància: 13,60 Km. aprox.

Punt de partida: Ribes de Freser.

Ribes de Freser, Ermita de Sant Cristòfol, Collet de Segura, Can Segura, Mines de Can Possons, Torrent de la Fernanda, Batet, Capella dedicada a la Mare de Dèu del Carme, riu Tosa, Queralbs, Camí de la Costa, cremallera de Nùria, carretera GIV-5217. Central del Molí, Sant Sadurní de Fustanyà, Pla de Rialb, aqüeducte de Fustanyà, trencall, Camps d’en Quintana, Central de Rialb, Can Cerdà, Camí de Ventaiola, Ribes de Freser

Sortim de Ribes de Freser pel costerut carrer de Cerdanya fins a l'ermita de Sant Cristòfol.
Seguim muntanya amunt, per la nostra dreta acudeix el camí de retorn de la via ferrada Roca de la Creu, continuem fins al Collet de Segura.
En aquest punt les vistes de les muntanyes enfarinades del Taga, Torreneules i companyia son realment espectaculars.
Avencem, ara més planerament, passem pel costat de les cases de Can Segura i més endavant, arribem a les Mines de Can Possons.
Seguim endavant, creuem el Torrent de la Fernanda i continuem fins sortir a la carretera de Batet.
Continuem per la mateixa carretera fins al bonic poble de Batet amb la seva capella dedicada a la Mare de Dèu del Carme.
Xino-xano, caminem una bona estona per boscos diversos mentre fruïm de les bones vistes de tot l’entorn.
Creuem el riu Tosa i en poca estona, entrem al poble de Queralbs pel seu extrem Oest.
Visitem Sant Jaume de Queralbs, preciosa església romànica, inclosa en el Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
Transitem pels tranquils carrers de Queralbs i abans d’arribar a la plaça del Raig, prenem un carrer que regira i ens enllaça amb el Carrer de la Costa que es transformarà en el Camí de la Costa.
Seguim pel camí esmentat, en clara davallada fins arribar a una depuraradora d’aigües i creuarem, amb molta atenció, la via del cremallera de Nùria per continuar de l’altre costat.
Creuem ara la carretera GIV-5217 i seguim pel pont que creua el Freser, deixant a la nostra esquerra la Central del Molí.
Prosseguim, ara en pujada, fins a Sant Sadurní de Fustanyà, església romànica que també resta inclosa en el inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
Continuem per la pista de les Centrals fins el Pla de Rialb per creuar per sota del bonic aqüeducte de Fustanyà.
Atents a les fites i marques, prenem un trencall que ens duu per un corriol tot creuant els Camps d’en Quintana.
Continuem per la Ruta de les Centrals, creuem un gran tub d’aigua que baixa decididament fins la Central de Rialb.
Prosseguim la caminada, novament en pujada, fins la malmesa casa de Can Cerdà on encara podem veure les gàbies del galliner.
Continuem per la mateixa ruta, ara en mantinguda davallada fins enllaçar amb el Camí de Ventaiola.
Seguim pel camí esmentat i en poca estona, entrem a la població de Ribes de Freser.

Volta circular per les immediacions del riu Freser.
Camí tradicional de Ribes de Freser a Queralbs i tornada per la ruta de les central hidroelèctriques.
Ruta amb un interès cultural i històric dins l’arqueologia industrial, ja que algunes són peces úniques.
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer més les entranyes de la comarca del Ripollès.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.