10a etapa  |  Passau - Linz

Fitxa de l’etapa:
Distància: 106 km.
Senyalització: perfecta
Ruta: Passau-Obernzell-Niederranna-Schlögen-Kobling-Aschach-Feldkirchen-Ottenshein-Linz

Presentació de l'etapa:
Pas de frontera i canvi de país. Una de les etapes més típiques i transitades doncs és l’etapa estrella per tot turista que vulgui tastar això del Danubi en bicicleta, on una infinitat d’empreses desenvolupen aquest trajecte amb tot tipus de facilitats. Deixem enrere la preciosa ciutat de Passau per endinsar-nos per la monumental, gran, històrica i senyorial ciutat de Linz (1).

Descripció de l'etapa:
Podem abandonar Passau pels dos marges del riu. Prenem el marge esquerra que ens ve de camí provinents del càmping per un carril exclusiu per bicicletes. Anem ciclant mentre el paisatge s’encaixa per turons i boscos fins a la central elèctrica de Jochenstein. Superada aquesta central, un cartell ens indica que estem en territori austríac. Seguim ciclant tot passant per Niederranna fins arribar a l’espectacular meandre de Schlögen, on es pren una barcassa que ens transporta al marge dret del riu. Seguidament farem una vintena de quilometres per una zona molt boscosa i amb escassa civilització fins a Kobling. Ara seguim per una carretera poc transitada fins a Aschach, on s’ha de passar pel pont per retornar al marge esquerra del riu. Passem per la població de Felgkirchen tot fent quilometres insistentment fins a la central elèctrica de Ottensheim, ja molt propera a la nostra destinació. L’entrada a Linz (1) passa per l’espectacular pont dels Nibelungs. Linz és una ciutat de grans proporcions que requereix un xic d’orientació urbana per arribar a l’allotjament escollit. Un últim i exigent esforç es requereix per arribar a l’alberg situat a dalt de tot d’un turó.

Comentaris:
(1) Linz és la tercera ciutat més gran d'Àustria i capital de l'estat de l’Alta Àustria. Johannes Kepler va viure uns quants anys a Linz estudiant matemàtiques i va descobrir la tercera llei del moviment planetari, l’any 1618. El compositor Wolfgang Amadeus Mozart va escriure la seva Simfonia núm. 36 (1783) a Linz. Els pares d'Adolf Hitler estan enterrats a Leonding, un poble a prop de Linz. Els anys anteriors a la Segona Guerra Mundial, i durant aquesta, Linz va créixer fins a convertir-se en una important zona industrial, on es fabricaven productes químics i acer per a la maquinària de guerra nazi. Hitler considerava Linz com a la seva ciutat natal i volia convertirla en el principal centre cultural del Tercer Reich. El Nibelungen Brücke és l'únic projecte arquitectònic de Hitler realitzat a Linz. Els camps de Mauthausen-Gusen, un dels darrers camps de concentració nazis a ser alliberats, es troben a uns 25 km de Linz. Després de la guerra, el riu Danubi va servir com a frontera entre els exèrcits rus i americà.

Allotjament:
A Linz hi ha tres albers i dos càmpings. Naltros obligatòriament vam triar l’opció d’alberg després de la nit passada per aigua. Concretament vam anar a l’alberg oö jugendherbergsverband on vam poder eixugar tota la bugada que portàvem al damunt.

El dia solejat de Passau es va tornar en una nit turmentosa de consideració. Total la nit aguantant un insaciable xàfec. Al mati ens vam llevar amb les tendes quasi bé inundades i la zona d’acampada totalment abnegada. Plegar la tenda sota la mullena a corre-cuita, i refugiar-nos en un aixopluc, ple a vessar de campistes amb la mateixa situació que naltros, per poder recollir tots els estris totalment xops. Davant d’aquesta inesperada situació i donades les precàries circumstancies, després d’una votació popular, vam decidir fer aquesta etapa per via fèrria utilitzant l’excel•lent servei de DB. Una llàstima doncs aquesta etapa tenia molt bones perspectives. La descripció de l’etapa, no havent-la pogut realitzar in-situ, ha sigut extreta d’un llibre especialitzat a l’efecte.