30 turons del Maresme
Turó d’en Gall  309

Maresme en estat pur

El repte dels 30 turons del Maresme neix amb la finalitat de conèixer el nostre entorn més proper, la comarca del Maresme, a través dels diversos turons que la configuren.
És una activitat que consisteix en assolir 30 turons, d’un llistat de 40 que han estat seleccionats i assolits pel Comitè dels “30 Turons del Maresme”, d’un total de 248.
Amb aquest llistat es pretén donar una àmplia visió de la comarca.

El Maresme, una comarca abocada a la mar Mediterrània, que comprèn part de les comarques naturals de les serres de Marina, Montnegre i Corredor.
Aquesta riquesa geomorfològica fa que el Maresme sigui una comarca litorenca amb forts contrasts i una gran diversitat de paisatges, fauna i vegetació.

Punt de partida: Carrer Robert Fluton, Urbanització El Mas Móra.
Des de Palafolls, per la carretera GI-600, ens apropem a l’urbanitzacio El Mas Móra.
Entrem a l’urbanització i continuem fins el final del carrer Robert Fluton, ubicat al l’extrem Nord de l’urbanitzaciio citada.
Veure punt de partida a GoogleMaps

Carrer Robert Fluton, Mirador de Pedra Escolta, Turó d’en Font, la Roca Plana, Turó d’en Gall, els Tres Termes, poblat ibèric de Montbarbat (1), Montbarbat, la Roca Grossa, Dolmen de Montbarbat, el Terme Gros, Turó del Pi Gros, Carrer Robert Fluton.

Sortim en direcció Nord per una pista de terra fins el Mirador de Pedra Escolta que ens brinda unes amplies vistes de la zona.
Seguidament, continuem en sentit Nord-est per amplis camins fins desviar-nos, més endavant, per accedir al desdibuixat Turó d’en Font.
Tornem al camí abandonat i continuem avançant fins a la Roca Plana.
En aquest punt, abandonem el camí i remuntem fins al Turó d’en Gall.
Cim, amb el seu punt geodèsic corresponent, que ens brinda unes extenses vistes panoràmiques del Maresme.
Davallem de l’altre costat per una torrentera, que baixa amb decisió, fins tornar al camí que havíem abandonat.
Continuen, sense pèrdua, pel ample i còmode camí fins una cruïlla amb un cartell que ens mena cap al poblat ibèric de Montbarbat (1).
Continuem per l’esquerra, obviant el camí de la dreta que es per on tornarem més endavant.
Anem pujant, passem pels Tres Termes i arribem al poblat ibèric de Montbarbat (1).
Al capdamunt es situa el cim de Montbarbat, que també ens ofereix amplies vistes de la zona.
Cim inclòs a la llista de “100 cims un repte d’altura” de la FEEC, proposta que ens fa conèixer i transitar per un munt de cims de referència.
Uns metres més endavant, ens enfilem dalt de la Roca Grossa.
Girem cua, passem de nou pel poblat ibèric de Montbarbat (1) i tornem al camí que havíem abandonat.
Continuem en sentit Est i més endavant ens apropem al diluït Turó del Pi Gros.
Continuem la caminada per un seguit de pistes en direcció Oest, mentre gaudim del cant dels ocells i de les vistes i de l’entorn en un ambient 100% mediterrani.
Xino-xano, caminem una bona estona fins tornar al punt d’inici d’aquesta caminada.

Nota:
(1) El poblat ibèric de Montbarbat es troba en el cim de la muntanya del mateix nom, de 331 metres d'altitud, sobre la Serralada Litoral, a l'extrem Nord-occidental del terme municipal de Lloret de Mar, al límit amb Maçanet de la Selva.
La seva situació el fa un lloc estratègic, ja que és una talaia que domina visualment tota la depressió de la Selva, els vessants de les muntanyes que l'envolten (Montseny, Guilleries i Cabreres), la part occidental de les Gavarres i tota la baixa Tordera.
Per tant, des de Montbarbat es controlaven dues de les vies de comunicació més importants del país.
Una era la via Heràclea (posterior via Augusta romana), que comunicava la península Ibèrica amb la resta d'Europa.
L'altra era la via marítima-fluvial que comunicava el litoral amb l'interior del país per l'eix de la Tordera-riera d'Arbúcies.

Caminada per la Serralada Litoral Catalana, un immillorable balcó de la Mar Mediterrània.
Caminem endinsant-nos per camins, turons, corriols, pistes i miradors que disposen aquestes muntanyes. Tot un pulmó, ple de natura, fauna i vegetació.
Per arrodonir la jornada de muntanya hem dut dues rutes properes per anar sumant turons al repte dels “30 turons del Maresme”.
- Turó d’en Gall
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.