Pic de les Tres Canaletes 2608

La miranda de la Cerdanya

Desnivell = 1200
Serra del Cadí

Ruta = Josa del Cadí – Ermita de Santa Maria - Coll de Jovell – Boixeder de Jovell – Pic de les Tres Canaletes

De bon mati ens situem a l’estètic poble de Josa del Cadí forrats de roba pel fred considerable. Prenem el GR-150 que serà el nostre punt de referència tota l’ascensió i en pocs metres passem per l’ermita de Santa Maria. Tal con anem pujant ens anem desprenen de capes de roba com si fóssim cebes de Figueres. Arribem al coll de Jovell on trobem a mà esquerra l’opció del Cadinell i a mà dreta la nostre opció que de fet és l’esmentat GR-150. A partir d’aquest punt el GR enfila tot dret i amunt sense complexes ni romanços. Podríem dir que l’autor d’aquest tram del GR no si ha complicat gaire l’existència pel que fa amb el recorregut. Desprès d’una bona tibada per la boixadera de Jovell arribem a la terrassa ja més suau que ens dura per Les Gralleres fins el nostre destí. De sobte ens trobem les canals de la cara nord del cadí que son impressionants. Deu ni do quin cambi de fisonomia. El cim el trobem uns metres més a la dreta tot passant per la Canal del Migdia que cau vertiginosament fins els prats del Cadí. Un munt de pedres i un petit ròtol de fusta certifiquen el cim assolit. Vistes esplèndides de tota la Cerdanya, Port del Compte, Pedraforca, Cap del Verd, Cap de la Gallina Pelada, etc... Fins i tot es divisa el perfil inconfusible de Montserrat. Les fotos de rigor i enfilem avall per fer un mos al començament de la terrassa dons aquí dalt fa un ventet prou fred com per menjar un xic còmode. Un merescut descans mentre prenem l’àpat amb bones vistes. La resta de la baixada la fem a corre-cuita aprofitant diverses tarteres que anem busquen fins el coll de Jovell. Seguim baixant amb Josa del Cadi a la vista, que li dona el solet enmig fent una bonica postal. Un cop arribats ens calcem les sabatilles i comenten la jugada plàcidament mentre el sol ens escalfa gratament. Fins la pròxima.