Agulla Sense Nom

Una clàssica dels Frares Encantats

Montserrat / Zona Frares Encantats / Sense Nom / Via Normal

Aproximació:
Sortim de Can Maçana fins el refugi Vicenç Barbé. Pocs metres pasat el refugi prenem a mà esquerra la Canal Ample. Uns metres abans d’arribar al Coll de Portell Estret passem tot just pel davant de la via i punt d’inici de la mateixa.

Llargs:

L1 40 m II / III
llarg de tràmit, grimpada
L2 30 m IV- / III
seguim pel fil de l'aresta amb una mica més de dificultat
L3 40 m III / IV+ / III / II
ens desviem un pel a la dreta per cercar el pas clau de la via, un curt mur vertical

Descens:
Ràpel de 30 metres, per darrera de l’agulla fins un collet per anar a trobar la Canal Ample.

El parte meteorològic anunciava un solejat cap de setmana. Així doncs ens vam animar a fer la cabra una mica per l’esplèndida zona d’Agulles. Concretament vam fixar els nostres objectius en les agulles de la Màquina de Tren i la Sense Nom. Dues vies tranquil-les per gaudir del dia i de l’escalada al mateix temps. L'Agulla Sense Nom està reequipada amb parabolts, però respectant en tot moment l’esperit d’aquesta via que guarda l'estil clàssic d'escalada. El pas clau es situa a l’últim llarg on trobem el pas de IV+ que li dóna el caràcter a la via. Resumint, podem dir que la Sense Nom és una via llarga sense grans pretensions ni dificultats però que circula per una aresta molt estètica. Al capdamunt podem gaudir d’unes magnifiques vistes de la sempre espectacular zona d’Agulles.