II Cimitombada

Caminada Popular a Tossa de Mar

Una caminada que combina perfectament la realitat paisatgística de Tossa, d’una vila que viu entre el mar i la muntanya, esquitxada d’història per tots els seus racons.
Una caminada que transcorre pel Massís de Cadiretes. Un indret inclòs en el Pla d’Espais d’interès Natural. Dins la Serralada Litoral és un massís força desconegut. Dotat d’un clima especial que li confereix unes característiques pròpies amb uns grans valors botànics i paisatgístics.
Amb un gran fons històric i cultural constitueix un territori molt adequat per a la practica del senderisme i el coneixement del medi natural per a totes les edats i nivells.
El seu punt culminant és el Puig de Ses Cadiretes amb una alçada de 519 metres.

Distància: 17 Km. aprox.

Desnivell: +750 metres aprox.

Tossa de Mar - Xalet Vermell - Els Cars - Es Codolar - Mar Menuda - Mirador de Sant Jaume - Cala Bona - Cala Pola - Mare de Déu de Gràcia - Roques de Montllor - Can Sans - Parc de Sa Riera - Tossa de Mar

A dos quarts de vuit ens presentem per fer l’inscripció a la Cim-i-tombada. A les vuit es dona la sortida, fa frescota però ràpidament escalfem motors per les primeres rampes del camí del Torrent dels Moros que ens duen fins el Xalet Vermell. Comencem a treure roba mentre voregem l’antic camí de Tossa de Mar a Lloret de Mar que passa pel camí de Ronda. Tot costejant passem per la preciosa cala Es Codolar fins el “forat del dimoni” que dona el peculiar accés a la vila vella i ses muralles. Pugem fins el Far de Tossa i la Torre de la Pólvora on hia ha el 1er control de pas, amb vistes generals de la vila de Tossa i del Massís de ses Cadiretes. Baixem per la ronda de les muralles on prenem el Passeig Marítim fins a la Mar Menuda. Ja en màniga curta remuntem un xic per trobar el camí de Ronda que ens portarà fins el Mirador de Sant Jaume. Un cop passat el mirador ens aboquem cap a la costa on el camí de ronda ressegueix els penya-segats fins a l'estreta Cala Bona i seguidament fins a l'atractiva Cala Pola. Aquest tram és d’una bellesa exquisida, tot guaitant coves, indrets i racons inhòspits de la Costa Brava. A la platja de Cala Pola trobem el 2on control de pas i l’entrepà per a carregar les energies. Ara tot travessant el Càmping Cala Pola (desert i estrany fora del bullici trepidant de l’estiu) iniciem la pujada pel torrent de Martines fins la Mare de Déu de Gràcia (restes de l’ermita del segle X) on prenem la cruïlla cap al Puig de Ses Cadiretes. Xino-xano anem fent les darreres pujades fins a les roques de Montllor. Un cop contemplades les magnifiques vistes de Tossa de Mar, reprenem la caminada. Ara planejant, ja s'han acabat les pujades, arribem al 3er control de pas i avant sala de la plaça d’armes de Montllor. Continuem per un dels camins més antics del Massís de Ses Cadiretes, sempre en baixada tot passant per les envistes de Can Sans fins al Parc de Sa Riera. Ara ja per l’asfalt i dintre de la Vila de Tossa, ens apropem al punt i final de la caminada. Una samarreta de regal i una enlairada de porró com a traca final.

Quatre hores hem invertit per la cim-i-tombada. Ha estat una bona excursió per a descobrir nous camins i corriols desconeguts per aquestes contrades. Caminada recomanada per als indecisos i per aquells que només coneguin ses meravelloses platges.