GR 83 - Camí del Nord
8a etapa / Prats de Molló - Refugi de Marialles

Ficha tècnica de l’etapa:
Distància: 19,5 km.
Desnivell positiu: 1560 metres.
Desnivell negatiu: 600 metres.
Dificultat dels trams de corriol: mitja-alta muntanya.

Presentació de l'etapa:
El passat mes de Juliol, vàrem quedar-nos a peus del Canigó, a la vila de Prats de Molló ja a la comarca del Vallespir. Per tant ara només ens queda enfilar-nos a la muntanya que anem seguint des de el llunyà 10 de Gener, el dia que començàvem aquest llarg camí just a platja de Canet de Mar i què ara finalitzarem.
Ens queden les dues etapes més dures del camí, majoritàriament per terrenys d'alta muntanya i amb forts desnivells, dificultant d'aquesta manera la marxa.

Descripció de l'etapa:
Sortirem de Prats de Molló per el portaló de la muralla que cau per damunt de l'església. Travessarem un pont i prendrem un corriol a la dreta. Arribarem a El Gasot i seguirem la carretera amunt. Als 200 metres deixem la carretera i agafem un camí a l'esquerra cap el Coll del Miracle, ens endinsarem ben pel mig del bosc i creuarem el còrrec del Castelló fins arribar al Coll del Miracle (1272m.) en una hora i mitja.
A la cruïlla del coll deixarem el un camí a l'esquerra que va a l'Oratori del Miracle per prendre el de la dreta que surt a un pista força ample, per la dreta surt un corriol marcat, però poc visible. L'anirem seguint i vorejant per una antiga canalització d'aigua, trobant-nos sovint amb rierols i murs de contenció al nostre pas fins que deixarem el camí del canal, i agafarem un corriol que s'enlaira a la dreta arribant d'aquesta manera al "Tour du Canigó" que prendrem a l'esquerra. Després de passar per la Barraca dels Sequers i el Refugi de les Estables arribarem al Coll de la Regina (1762m.) on haurem invertit unes 5 hores des de l'inici, per tant serà un bon moment per dinar. Al Coll de la Regina prendrem el corriol a la dreta cap el serrat dels Miquelets i pla de Guillem. El corriol careneja durant tot el recorregut fins al Refugi de pla Guillem (2276m.). Molt abans d'arribar-hi, divisarem cap a la dreta una cabana de pastors i val més no despistar-se perquè ens desviaríem un bon tros del nostre objectiu. Així doncs, un cop al refugi sortirem cap la Collada de la Roqueta (2083m.) per un drecera. Tirarem recte avall per agafar la pista que corre paral•lela al rierol que es divisa a baix. Arribarem al Refugi de Marialles (1718m.) just a l'hora de sopar.

Penúltima etapa per concloure el GR 83, això arriba a la fi. La etapa més dura, més exigent, de totes amb un desnivell de 1560 positiu i 600 negatiu. Un bon entrenament per demà assolir l’etapa final i ascensió al Canigó. Una jornada solejada ens ha permès gaudir d’aquesta llarga caminada fins el Refugi de Marialles mentre ens passejàvem enmig de paisatges d’una gran bellesa, paisatges de muntanya. Cansats i animosos anem a sopar dora que demà tenim feina.