XV Caminada Reus-Prades-Reus

La caminada per la serra de la Mussara

Sortida
: Es dóna a les 7 h des de les Piscines Municipals al Carrer del Doctor Ferran amb Carrer Ginesta

Recorregut: 55,4 Km.

Desnivell: (±) 2.950 metres acumulat

REUS, Piscines Municipals (ctra. Riudoms), c/. Dr. Ferran, c/. Romaní, c/. Argentera, Av. Països Catalans, pl. del Nucli, c/. Jacint Verdaguer, pg. Sunyer, pl. Joan Rebull, pg. Mata, pl. Folch i Torres, Av. Onze de Setembre, pont FF.CC, pl. Almoster, Ctra. Castellvell), Castellvell, urb. Picarany, Coll del Rosic, Coll de la Batalla, Font del Roure, Creu dels Noguers, Creu Trencada, Coll de Capafonts, PRADES, Font del Cap del Pla, La Febró, Camí dels Avencs, Pla de l’Agustenc, Cruïlla ctra. La Mussara, Camí de les Tosques, Vilaplana, l’Aleixar, Camí del Mig, Cinc Camins, REUS (Passeig Boca de la Mina, Av. Comerç, túnel FF.CC. Av. Països Catalans, c/. Argentera, c/. Romaní, c/. Dr. Ferran, Piscines Municipals).

Estadístiques:
Nombre total de participants: 790 participants, han acabat la marxa: 552 (70%)

A les 07:00 una sotragada donada per l'esclat d'un petard anuncia la sortida de la caminada; uns corrent i altres caminant més o menys. Els caminaires ens dirigim cap a Castellvell del Camp. El dia es presenta ennuvolat i refrescant mentre es puja, gaudint de vistes espectaculars, a la recerca del coll de la Batalla amb l’obligatòria aturada d’avituallament a la font del Roure, per arribar a dalt de la serra de la Mussara. Es continua carenant i des del coll de Capafonts s'arriba a Prades. L’ambient en aquesta vila evoluciona amb el pas del temps. La seva acollidora plaça està plena a vessar de terrasses on la gent es refresca mentre gaudeix del dia així com de l'espectacle que forma l'interminable arribada dels suats caminaires. En aquest punt molts marxaires abandonen la prova, doncs aquest és l'objectiu de gran part dels mateixos. Igualment en aquest punt encara queda la meitat del camí, que es reprèn cap a la Febró, i la penúltima ascensió al coll de l’Agustenc. El dia continua ennuvolat i refrescant amb algun raig de sol que treu el nas molt de tant en tant amb poca empenta. Tot seguit toca davallar decididament de la Mussara cap a Vilaplana per les tosques, no sense girar la vista i admirar les parets tan peculiars que la formen. Des de Vilaplana ens arribem, planerament, fins a l’Aleixar mentre anem cremant les ultimes energies fins arribar a Reus, on serem condecorats a la conclusió de la caminada. L’organització i els avituallaments perfectes. En el nostre cas els últims 10 quilometres han sigut, com és habitual, els més durs del recorregut. Tot plegat una bona patejada per la comarca del Baix Camp.