4a etapa  |   Portnalong - Dunvegan
Escòcia en BTT

Arran de costa fins a Dunvegan Castle (1)

Fitxa de l’etapa:
Distància: 37 km.
Desnivell (+): 582 metres
Ruta: Portnalong – Duvengan – Carbost – Drynoch – Bracadale – Struan - Dunvegan

Presentació de l'etapa:
Etapa amb paisatge de mar envoltats d’idíl•lics prats per on pasturen ramats amb la calma pròpia de l’illa. Etapa de muntanya en primera instància que dóna pas a un perfil més suau fins a Dunvegan. Bon temps, visita turística al Castell de Dunvegan (1). Una vil•la, Dunvegan, estiuenca, tranqui-la i acollidora amb prous serveis com per fer un tomb per la mateixa.

Descripció de l'etapa:
Sortim de Portnalong i prenem un altre cop la carretera B8009 per on desfem la ruta d’ahir que ens va dur fins l’esmentada població. A l’altre costat del llac de Harport endevinem el traçat de la carretera per on ciclarem en breu, un costerut port de muntanya. Davallem fins a Carbost i remuntem amb decisió fins a l’encreuament amb la carretera A863. Ara girem cap a l’esquerra i enfilem carretera amunt. Deixem enrere la població de Drynoch i seguim suant la cansalada tot treballant el mantingut port de muntanya que s’eleva constant, oferint unes magnifiques vistes de l’entorn dins d’aquest esplèndid dia. Però després d’una pujada sempre ve una baixada, així que afrontem el descens amb gratitud fins apropar-nos a la població de Bracadale. Un gran revolt a l’esquerra dóna pas a la població esmentada. Un cop rebassada la població la carretera torna a enfilar-se per anar a buscar la població de Struan. Seguim per la carretera A863 alternant un seguit de desnivells que ens apropen a la nostra destinació mentre deixem enrere les petites poblacions d’Ose, Roskhill i Lonmore. Anar ciclant i fluint per l’entorn que ens envolta. A l’entrada de Dunvegan es situa el nostre allotjament. Donat que avui hem anat prou ràpids, hem d’esperar l’entrada al “bed & breakfast” i localitzem una magnifica terrasseta on fem l’àpat del dia tot gaudint del repòs. Un cop degudament allotjats i sanejats ens apropem, en bici es clar, fins al reconegut Castell de Dunvegan (1) per arrodonir la jornada. Fem una mica els turistes i tot seguit busquem un local adient per degustar les especialitats del lloc, conegut també pel seu peix. Satisfets per l’experiència, abans d’abandonar-nos al repòs apurem una cerveseta mentre guaitem la posta de sol des d’una terrasseta.

Comentaris:
(1) El Castell de Dunvegan està situat a dos quilòmetres al Nord de Dunvegan a l'illa de Skye , a la costa Oest d'Escòcia . El castell pertany a la família MacLeod de MacLeod, part del clan MacLeod . És el castell escocès que porta més temps habitat, i ha estat el bastió del clan durant més de 700 anys. Al principi no podia visitar-se, fins que el 1933 es va obrir als visitants per primera vegada. Des d'aquest moment, el castell ha estat en els primers llocs de les llistes d'atraccions més visitades d'Escòcia. Al llarg dels anys l'han visitat importants personatges com Walter Scott, el doctor Johnson, Isabel II i l'emperador japonès Akihito. El castell alberga importants relíquies del clan com la Fairy Flag of Dunvegan, la Copa de Dunvegan i la Banya de Sir Rory Mor's.

Allotjament:
Ens allotgem a una casa particular, bed & breakfast, amb una atenció cuidada i amable. Melmelades i pans de collita pròpia ens acompanyaran l’esmorzar de l’endemà per obrir la jornada. Curiosa és la costum de cobrir el terra amb moqueta, fins i tot els serveis i/o quartos de bany. Confortable allotjament amb tracte familiar.

Quarta etapa, relativament curta, amb un perfil de muntanya en primera instancia. Seguidament l’etapa es torna còmoda i relaxada. L’etapa d’avui ens ha permès recuperar una mica les forces. Avui el sol ha lluït altre cop i comencem a pensar que la sort climatològica s’ha posat del nostre cantó.