El Gerro

L’aresta del Gerro

Via Àfrica

Montserrat / Montserrat Sud / El Gerro / Via Àfrica

Aproximació: ¼ d’hora aprox.
Des de El Bruc, davant de l’escola, prenem el carrer de la dreta en direcció a Can Salses i refugi Vicenç Barbé. Avancem per la pista fins un segon trencall, descartant el primer que es dirigeix a Can Salses. En el segon trencall (aparcament del Vermell de Xincarró) estacionem el vehicle sota uns arbres. Prenem el camí ample que s’endinsa en direcció Nord. En poca estona trobem un trencall a mà dreta (amb rètol de regulació d’escalada de la zona) que descartem i seguim per l’esquerra. Anem pujant amb la roca del Timbaler del Bruc al davant nostra com a referència. El corriol passa per sota mateix d’aquesta roca esmentada i regira cap a l’esquerra fins a tocar el Gerro.

Llargs :
L1 20 m V / V+/ V / IV / IV+ / IV
inici de amb passos fins
L2 20 m III / IV / V+ / IV
llarg plaent amb tram final vertical, però amb bones preses, per gaudir

Descens:
Ràpel per la mateixa via.

Donada la xufa que cau avui, l’objectiu passa pel Gerro i la seva Veïna. A primera hora a l’aresta del Gerro li toca l’ombra i la Veïna del Gerro gaudeix de l’ombra que li projecta el seu amfitrió. Dues agulles clàssiques, envoltades, de l’expansió sense fi, de l’escalada esportiva per tot arreu. Bones vies, ràpides de fer i amb curta aproximació. Xino-xano ens hem cruspit les dues vies en el següent ordre:
1/ El Gerro
2/ La Veïna del Gerro
Seguidament ens hem apropat a El Bruc per gaudir d’unes refrescants i reconfortants cerveses. Apa fins la propera.