Travessa Vallter - Núria

La Travessa més clàssica de les travesses pirinenques.

La travessa a Núria és la clàssica de les clàssiques. És la travessa per excel•lència.
La vista que es té des dels pics de la Vaca sobre Carança és magnífica, així com la que també es té de Núria en arribar a Nou Creus.
Aquest camí, fou recorregut des de temps llunyans per pastors i romeus i pelegrins, en el seu viatge al Santuari de Núria.
Avui el principals usuaris d’aquest camí en són els excursionistes, que segueixen el GR11 que va Pirineu enllà, o be s’aturen a Núria.

Desnivell: (+) 900 metres aprox. (-) 1.000 metres aprox.

Punt de partida: Estació d’esquí Vallter 2000.
Des de Ripoll, agafem la carretera C-26 direcció Sant Joan de les Abadesses i enllacem amb la C-38 fins a Camprodon.
Seguidament, prenem la carretera GIV-5264 que ens durà fins a Vallter 2000.
Un cop passat el primer pàrquing del telecadira ja trobareu una indicació del Refugi d’Ulldeter en una de les corbes que disposa d’un petit estacionament.
Veure punt de partida a Google Maps

Refugi d’Ulldeter, Coll de la Marrana, Aigols Podrits, Cabana de Tirapits, Coll de Tirapits, Coll de Carança, Coll de Nou Creus, Pont e l’Escuder, Núria

Sortim en direcció al refugi d'Ull de Ter flanquejats per la silueta dels airosos Gra de Fajol.
Seguirem en tot moment les marques blanc-vermelles del GR-11 que ens duran sense pèrdua fins a Núria.
En breu arribem al refugi d’Ulldeter i continuem, sense pausa, en mantinguda pujada fins al Coll de la Marrana.
Cruïlla de camins per anar al Bastiments a má dreta o per anar als Gra de Fajol a má esquerra.
Naltros continuem endavant, en suau baixada, fins els Aigols Podrits mentre les vistes s’eixamplen espectacularment. A má dreta, surt un corriol per si es vol visitar el naixement del riu Ter.
Continuem, muntanya amunt sense defallir fins a la Cabana de Tirapits.
Esplèndid aixopluc amb bones vistes de tota la vall que em remuntat, on aprofitem per fer un mos.
A continuació, seguim el camí regira en sentit Sud i remunta en diagonal fins el Coll de Tirapits.
Ara dalt la carena, seguim en clara direcció Oest tot seguint l’ample llom de la carena.
Les vistes es tornes esplèndides amb un munt de cims com el Torreneules entre d’altres.
Xino-xano, arribem a l’espectacular balconada del Coll de la Vaca on podem fruir de les vistes de l’esmolat Pic de l’Infern i dels estanys de la Vall de Carança.
El camí segueix direcció Oest flanquejant els pics de la Vaca fins el Coll de Carança.
Continuem endavant, ens enfilem fins el Pic de la Fossa del Gegant i davallem fins el bonic Coll de Nou Creus.
Continuem pel GR-11 que davalla decididament flanquejats pels cims que rematen l’Olla de Núria com els Cims de les Arques, Rocs Blancs, Puig de Fontnegra i Puig de l’Àliga.
Xau-xau, anem davallant, creuem el Pont de l’Escuder i continuem fins a Núria.

Travessa clàssica entre el Refugi d’Ulldeter i el Santuari de Núria.
El recorregut ens portarà per prats, colls, cims, torrents, mulleres i tarteres on s’observa fàcilment flora i fauna d’alta muntanya.
Una ruta força complerta que ens ajudarà a conèixer aquestes tan preuades valls.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.