Cresta de Montmell
Puig de la Talaia   861

Una cresta amb aires de reconquesta

Cresta de Montmell (Via Espolón Guerrero) + Puig de la Talaia

Accés:
Prenem la AP2 amb sortida a la Bisbal del Penedès. Tot seguit es pren la carretera TV2401 fins a la Juncosa de Montmell.
Arribats al poble, seguim en direcció a Masllorenç i pocs metres més endavant hi trobarem un rètol que ens assenyala l’àrea recreativa forestal.
Una pista en bon estat ens durà fins al pàrking de la mateixa àrea recreativa.

Aproximació:
Sortirem del pàrking en direcció a l'ermita per un ample sender barrat amb una cadena.
Més endavant un pal indicador ens redreça cap a l’ermita de Sant Miquel de Montmell.
Al primer ressalt trobarem un parabolt groc que ens indica l’inici de la cresta.

Cresta:
Via Espolón Guerrero, 150 metres aprox.
Amb una corda de 30 metres + cintes i friends ja en tenim prou per anar fent.
Via sense reunions establertes on anirem trobant parabolts (grogs) als passos clau i al mateix temps ens marcaran la ruta més apropiada per anar trobant el grau.
El tipus de roca permet posar qualssevol tipus d’assegurances complementaries.
La via es composa de diversos ressalts de 7 metres com a molt amb una dificultat màxima de IV+.
El primer ressalt potser és el que més costa d'enllestir, segurament perquè és el primer i ens agafa una mica en fred.
Desprès anem progressant en simultani pels diferents ressalts fins l’últim on trobarem un altre cop la màxima dificultat, aquest cop se supera amb més cintura.
La resta es composa d’una senzilla grimpada fins el castell de Montmell amb una alçada de 779 metres.

Complement:
Del Castell de Montmell al Puig de la Talaia (25 min)
Per arrodonir la jornada, des del castell anem a buscar el collet que separa aquest de la creu on trobarem un pal indicador.
Continuem carenant tot seguint les marques de color verd i blanc.
Fàcilment arribarem al Puig de la Talaia, sostre comarcal del Baix Penedès amb una alçada de 865 metres on gosarem del seu esplèndid paisatge.
Cim inclòs en el llistat dels 100 cims més emblemàtics de Catalunya segons l'ICGC.

Descens:
Retornem fins el collet prop del castell del Montmell per prendre a mà esquerra un camí sinuós, malmès així com farregós tot passant prop de l'ermita fins el pàrking i area recreativa.

Tot i que la meteo era bastant incerta, hem gaudit d’una jornada complerta amb cresta i un xic de caminada fins al Puig de la Talaia, on es gaudeixen d’unes vistes esplèndides.
Una cresta fàcil i còmode, situada al Baix Penedès, terra de vins i muntanyes tan modestes com singulars.