Puig Cerverís  2207

L’excel•lent mirador alpí de Pardines

Desnivell: + 1.000 metres aprox.

Punt de partida: Pardines.
Des de Ribes de Fresser, anem cap a Pardines per la carretera GIV-2252.
A l’entrada, dintre del poble, a mà esquerra, hi ha una zona d’aparcament gratuït.
Veure punt de partida a Google Maps

Pardines, el Tos, Bosc de Pardines, Pla de les Batibaumes, Puig Rodonell, Puig Cerverís, Costa de Puig Cerverís, Pla de la Caritat, Barraca, Pla de les Aranyes , Serrat de la Guilla, Serrat d’en Canal, Pardines

Sortim de Pardines pel carrer Camí del Beç que es transforma en una estreta pista que va remuntant suaument.
Xino-xano, anem seguint el camí que sense pèrdua ens duu fins el Tos.
Excel•lent mirador de Pardines, però també de tot l’entorn sense excepció.
Continuem, en sentit Nord, sense marques ni fites cercant el camí més evident.
Cal estar atents, doncs en tota la ruta no hi ha marques ni fites, excepte de tres o quatre marques vermelles força desdibuixades.
Seguim, sempre muntanya amunt, pel Bosc de Pardines fins el Pla de les Batibaumes.
Seguidament, primer en sentit Est i desprès en sentit Oest, ens apropem al modest Puig Rodonell.
A banda de les bones vistes que disposa, podem observar clarament la costa que ens falta per remuntar fins al capdamunt del nostre objectiu.
Xau-xau, anem pujant de valent fins arribar al cim del Puis Cerverís amb una cota de 2207 metres.
El cim disposa d’esplèndides vistes de tot l’entorn, clarament podem distingir el Costa Pubilla, Puigllançada, Tossa d’Alp. Puig de Dòrria, Tossa del Pas dels Lladres, Puigmal, l’Olla de Nùria, Balandrau, Taga i Puig Estela entre molts més.
Desprès de la contemplació, reprenem la marxa, en sentit Sud-est, en mantinguda davallada.
Igual que a la pujada, no hi ha marques ni fites i hem d’anar traçant en sentit comú.
Anem davallant tot seguint la mena d’aresta creuant la Costa de Puig Cerverís, a cops creuant petites pinedes, en clara direcció al Pla de la Caritat.
Abans d’arribar al Pla de la Caritat, creuem la pista de Pardines a Tregurà.
Passem pel costat d’una barraca de pedra, i continuem fins el Pla de les Aranyes.
Ara, regirem a mà dreta, i continuem per un corriol prou fresat que més endavant es converteix en una còmoda pista.
Amb bones vistes, sense defallir, anem davallant per la pista que travessa diferents serrats.
En mantinguda baixada, la pista ens duu sense pèrdua, fins a Pardines.

Esplèndid cim que resta eclipsat per l’omnipresent cim del Taga.
Tot i que es pot pujar des de diferents vessants amb menys desnivell, creiem que paga prou la pena pujar des de Pardines per ser una ruta menys transitada (encara) i per la varietat de vistes que ens ofereix tota la estona.
Tot plegat, hem estirat prou les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.