Montgrony - Coll Roig
via Tardor Calenta  V

Climbing Day per la Serra de Montgrony

Montgrony / Coll Roig / Via Tardor Calenta

Punt de partida: estacionament de Coll Roig.
Des de la carretera GI-402, de Campdevànol a Pobla de Lillet, passat el poble de Gombrèn, prenem la carretera que es dirigeix cap al Santuari de Montgrony.
Propers al Santuari de Montgrony, obviem la carretera de la dreta i continuem per l’esquerra, en direcció al Refugi de les Planelles.
Més endavant la pista cimentada s’acaba, però continuem per la mateixa pista de terra fins a l’estacionament de Coll Roig.
Veure punt de partida a Google Maps.

Aproximació: 10 minuts aprox.
Davant mateix del cartell de la Baga Fosca, prenem el corriol que s’endinsa pel bosc en direcció Nord-est. Continuem propers a un fil electrificat, seguint el camí de retorn de les vies.
Després d’un ressalt, a mà dreta tenim una placa amb el inici de les dues vies: a esquerra la via K i a dreta la Tardor Calenta.
Totes dues disposen d’un parabolt amb anella per identificar-les fàcilment.

Llargs :
L1 50 m IV / IV+ / III / IV
- primer llarg, roca ferma amb bones bústies per gaudir
- obviem la reunió intermitja fent un sol llarg fins la reunió propera al camí de retorn
- sortint, ens desplacem cap a la dreta uns metres pel camí de retorn i amb l’ajuda d’un cable d’acer anem a cercar el inici del segon llarg
L2 35 m IV / V / IV+
llarg per fruir de valent, cal escalar concentrat confiant amb l’adherència i aprofitant qualsevol petit relleu de la placa
L3 20 m IV+
llarg un xic més curt i molt semblant a l’anterior

Descens:
Remuntem un parell de metres i prenem per la dreta un corriol que davalla, a cops amb l’ajuda d’algun cable o esglaó metàl•lic.
Tot i que les vies estàn preparades per rapelar, es aconsellable baixar caminant per no molestar les cordades següents i si fa o no fa es triga menys caminant.

Vies per fruir de l’escalada en una zona que disposa d’un esplèndid entorn de muntanya.
Poc a poc s’ha anat obrint un grapat de vies per a tots els gustos.
Per arrodonir la jornada, hem combinat dues escalades properes:
(1) via Tardor Calenta
Al nostre entendre, potser hi sobra alguna que altre instal•lació metàl•lica del camí de retorn, tot son opinions.
Tot plegat, hem gaudit d’una tranqui-la jornada d’escalada per aquestes contrades.