Ports de Beseit - Els Ports - Lo Port

Cap de setmana als Ports "Extrem I"
L’espai dels Ports conserva una especial diversitat i singularitat dins una àrea de transició entre muntanyes ibèriques i les serres litorals catalanes. Té un alt valor ecològic ja que és un recull complet de la diversitat i la singularitat de les terres del migjorn català, situades a l’extrem meridional del Sistema Mediterrani. Format per muntanyes de notables valors geològics, que presenten alhora nombroses formes estructurals singulars d’un especial interès paisatgístic..

Dissabte : 12/04/08

L’Airosa i Roca Xapada

Primera presa de contacte amb aquest peculiar paisatge. Prenem el pont del Racó de Sant Marc on iniciem aquesta complerta ruta que ens durà per talaies de bella estampa. La ruta inicialment ens fa passar pel fotogràfic Forat de la Vella. Retornem pel mateix lloc per seguir el sender que s’enfila per les agulles donant pas a recargolades formacions rocoses. Un cartell ens indicarà el trencall a ma dreta amb direcció a l’Airosa. Decididament per forta pujada arribem als peus de l’Airosa. Una canal dona pas al cim als més ossats, però fora necessari l’ús de corda més aviat per la desgrimpada bastant exposada. Naltros fem cim pels talaiots del voltant per fer una mica el cabra. Ara retornem pel mateix camí fins la cruïlla anterior on continuem pel sender ara amb direcció a la Roca Xapada. Un sender a vegades perdedor que ens porta fins l’accessible talaiot de la Roca Xapada amb magnifiques vistes de l’esvelta Airosa. Seguim fins la miranda del barranc de Lloret i Caro i seguidament pels cingles amb desgrimpades incloses fins el collet de Lloret. Ara només resta prendre la pista que pasa per l’àrea de picnic del Barranc de la Galera i continua fins el pont del Racó de Sant Marc. Un bon passeig que transcorre per punts molt interessants amb panoràmiques vistes del Parc Natural dels Ports.

Ressenyes extretes de : http://www.cerefalgari.cat/indexRutesPorts.html

Diumenge : 13/04/08
Volta per la Canal d’Enganyo i Les Faixes Tancades
Avui toca “vuelta grande”. Ens llevem dora i deixem lo cotxe a l’àrea de picnic del Barranc de la Galera. Aquí seguim per la pista que travessa el riu fins una fita amb tronc a ma esquerra (fita de creació pròpia) i que dona accés al corriol que puja en forta i mantinguda pujada fins l’escaleta, excel·lent mirador i cruïlla. Seguim a ma esquerra uns metres avall on regirem a ma dreta en busca de la canal d’enganyo. La canal puja tot dret decididament on hem d’anar superant passos on la dificultat be donada per l’humitat fen-la força relliscosa. Una bona tibada i arribem dalt on continuem a ma dreta. Passem pel voltant de l’esvelta Joca i per un seguit de penya-segats que formen unes magnifiques mirandes amb l’orgullosa Airosa com a fons. Seguim caminant fins la Vallcanera Celestina on el camí continua pel seu darrera. Seguim i seguim caminant pel PR passant per les Mirandes fins La Portella on el camí ja baixa sense contemplacions per les Faixes Tancades. Arribem un altre cop a l’escaleta on retrobem el camí de l’inici que ens durà fins l’àrea de picnic. L’àrea de picnic disposa d’una font que ens refresca gratament. Una volta llarga però molt interessant on anirem passant per tot tipus de accidents geogràfics i al mateix temps de variades tipologies de vegetació. Una agradable impressió dels Ports ens emportem cap a casa. Això si, encara no sabíem que ens esperava una bona retenció a l’autopista. Ja sabem que tot no pot ser perfecte. Fins aviat.

Ressenyes extretes de : http://www.cerefalgari.cat/indexRutesPorts.html

-------

Els aventurers = Àngels - Carlos - Christine – Dani - Felipe - Gloria- Jesús - Joan - Josep - Josep Mª - Matilde - Mercè - Santi - Toni - Vicenç