Castell de Burriac








La miranda del Maresme

Nivell = Baix
It
inerari = Rotonda Km 1.9 Ctra.B502 – Cabrera de Mar – Torrent de la Font Picant – Castell de Burriac – Torrent de la Font Picant – Cabrera de Mar - Rotonda Km 1.9 Ctra.B502
Distancia = ?? Km / Desnivell = 360 aprox.

El Castell de Burriac és un castell que s'alça sobre el turó de Burriac, situat a 387,5 metres sobre el nivell del mar al terme Cabrera de Mar i tocant al d'Argentona.Per la seva situació és molt visible des de bona part del Maresme central. El castell va ser construït sobre una torre de defensa anterior; la primera documentació que ens mostra l'existència del castell data de l'any 1017, en un document que Berenguer Ramon I va rebre de la comtessa Ermessenda, la seva mare. Entre els segles XII i XIII van ser construïdes la torre de l'homenatge, els magatzems i la capella. Va ser de propietat de la família dels Santvicenç en un principi (se n'havia dit Castell de Sant Vicenç fins el 1313) i a partir del segle XIV de la família Bosc. Cap al segle XVIII, el castell va deixar d'utilitzar-se definitivament, però no va ser fins el 1836 que va cessar l'activitat de la capella. Act
ualment, pertany a l'ajuntament de Cabrera de Mar.

La setmana passada vaig veure el programa “El paisatge favorit de Catalunya” de TV3 on sortia l’honorable Jordi Pujol presentat el Maresme i com a punt culminant el Castell de Burriac. Em vaig decidir per anar visitar-lo amb btt. L’idea inicial era sortir a tocar de mar, però “in situ” vaig veure que no oferia res d’interessant dons des de la C32 fins a platja està ple de tot tipus d’indústries no gaire atractives paisatgísticament ni ecològicament. Així dons vaig deixar el cotxe a la rotonda ubicada al quilòmetre 1.9 aprox. de la carretera B-502 provinent de Vilassar de Mar per on es gira cap a Cabrera de Mar. En aquest punt arranca un carril bici que va seguint la riera i que em du xino-xano fins a Cabrera de Mar. Dintre de la població ja trobo cartells indicadors del meu destí. Abans de sortir del poble el carrer es transforma en una ample pista de terra on uns metres més endavant hi ha un cartell que em fa saber que em trobo dins del Parc de la Serralada del Litoral. Anar pedalant còmodament fins un pàrquing per als cotxes on hi ha una cadena que impedeix el pas als mateixos. Prenc aquesta pista que em dura cap al bucòlic castellet. Anar seguint la pista en costeruda i mantinguda pujada fins al collet previ al castell on hi ha una mena de menhir del segle XX. A partir d’aquest punt tiro de cames empenyent la maquina dons el sender es torna estret i molt empinat així com insegur com per anar damunt de la bicicleta. Al final del sender unes poques escales donant accés al desitjat castell. Bicicleta a l’espatlla i amunt que això es una sortida de btt. Ja hi soc. Oh que maco. Si que tenia raó en Pujol de les magnifiques vistes que hi podríem trobar. Una perfecte talaia. Un dia net i clar em permet veure fins a Barcelona. Tot el Maresme als meus peus. Un grapat de fotos, una mica de repòs i una mica de refresc desprès de l'inevitable suada. Un dia esplèndid. Una estona més gaudint de les panoràmiques abans del retorn. La volta la faig pel mateix camí per no perdrem dons no porto cap tipus de plànol ni ressenya. Anar tirant de fre arribo ràpidament a Cabrera de Mar i tot seguit fins a la rotonda. Ja està, ja hi fet el dia. Ara cap a Barcelona que avui es dia de votacions al Parlament d’Europa. Vinga dons fins la propera.

1 comentari:

  1. Aquesta seria una bona destinació per la secció de bbt.
    Al veure el programa també em varen entrar ganes d'anar-hi

    ResponElimina