Cresta del Mercadal

Una cresta amb forma de cresta

Accés:
Des de la C-16 prenem la sortida de Berga Nord cap al Santuari de Queralt. Seguidament agafarem la BV-4242 en un desviament a la dreta. Passem per una zona de picnic la Font Negra i prenem la BV-4243 en direcció a Rasos de Peguera i passat el segon revolt podem deixar el cotxe uns metres més endavant.

Aproximació:
Des del revolt anterior surt una pista estreta amb lleugera baixada fins a una riera. Un xic més endavant trobarem un corriol que s’endinsa amunt amb direcció al peu de la cresta en qüestió.

Cresta:
Vam iniciar la cresta mentre la boira ens anava cercant, al final de la mateixa ja ens havia atrapat del tot donant un aire fantasmagòric per fer més ambient.
La cresta es disposa en 4 trams.
1r tram : 30 metres de IV / III equipat amb parabolts
2n tram : 25 metres de transició (horitzontal) de II
3r tram : 35 metres de IV / IV+ equipat amb parabolts
4rt tram : 40 metres de transició (horitzontal) de II
S’ha d’anar amb compte a l’hora de fer la traçada, dons els trams verticals presenten passos amb la roca bastant descomposta.

Descens:
Trobarem una instal•lació amb cordinos per muntar un ràpel de uns 10 metres escassos. Tot seguit s’ha de prendre un corriol a mà dreta que ressegueix les vies d’escalada esportiva fins arribar al revolt esmentat.

2x1 Cap de setmana de crestes. Avui toca la Cresta del Mercadal per anar fent tastet, ja que demà ens toca la Cresta del Pedraforca, ja molt més llarga i compromesa. Així dons avui toca gaudir, xino-xano, sense preses. Fins i tot ens ha donat temps per collir un bon grapat de fredolics. Aquesta nit ens els cruspirem, saltejats amb all i patates, acompanyats de tastet i/o cansalada del país per sopar dins del confortable bungalow. Una cresta més idònia per a escaladors, amb poc terreny d’aventura però prou apta per iniciar-se en aquest món de les crestes. Si tenim més ganes i temps hi ha unes quantes vies d’escalada esportiva pels voltants de la cresta. Tot plegat va resultar un dia complert, amb bolets i visita turística per Berga.