Volta pel Montseny  [per la Gronxadora]

Volta per les faldilles del Montseny

El Montseny és un massís muntanyós que forma part de la Serralada Prelitoral. Aquest massís ha gaudit d'una gran estima popular, des de fa més d'un segle, per raó de les seves riqueses paisatgístiques, naturals i històriques. Està situat en el límit entre les comarques del Vallès Oriental, la Selva i Osona, com una barrera entre la Depressió Prelitoral Catalana i la Plana de Vic. Una gran part d'aquest massís es correspon amb l'espai protegit del Parc Natural del Montseny, establert l'any 1977 i gestionat per la Diputació de Barcelona des del 1977. Fins a l'any 1977 el Montseny no va ser classificat com a Parc Natural, gràcies al treball del Servei de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. Com a ratificació de l'interès de la zona, el 28 d'abril de 1978, la UNESCO ("Programa home i Biosfera") va declarar aquest parc reserva de Biosfera, formant part d'una xarxa internacional de zones protegides representatives dels principals tipus d'ecosistemes mundials

Punt de partida: Riera de Sant Marçal.
Abandonem la carretera BV-5301 en direcció al càmping de Les Illes.
Aproximadament un quilòmetre abans d’arribar al càmping esmentat deixem el vehicle en un revolt, tot just passat la riera, en un pont denominat Pont del Baiés.

Pont del Baiés - La Tordera - Sot de la Font de la Gallina - Els Aigols - Font de la Gallina - La Gronxadora - Sot Mal - Sot de la Roca del Vet - Pla dels Llops - Sot Fondo - La Tordera - Sot de Ridortar - Fabriqueta d’en Tolín - Càmping Les Illes - Font de les Nàiades - Tordera - Pont del Baiés

Sortim en direcció al càmping i en pocs metres prenem un corriol a mà dreta que s’enfila decididament cap a la muntanya.
Seguim endavant i deixem, sota nostre, per la dreta el Salt de les Dones d’Aigua, lloc d'origen de fantàstiques llegendes.
Anem fent ziga-zagues pel mig d’aquests frondosos boscos de la zona dels Aigols.
Excel•lent zona boletaire, ara molt reseca per la manca de pluges i el vent que ha acabat de ressecar el sota bosc.
Xino-xano arribem a la Font de la Gallina on el camí ja planeja un xic més.
Uns metres més endavant abandonem la pista per un camí que es dirigeix entre unes fagedes de gran bellesa que s’enfilen fins el Turó de l’Home i cap a una tartera situada enmig de La Gronxadora.
En poca estona ens plantem al capdamunt on obtenim bones vistes de tot l’entorn.
Retornem pel mateix camí a la pista que hem abandonat. A mà dreta tenim una bona visió de Les Agudes.
Continuem la caminada, en davallada, mentre deixem enrere diferents rieres com les de Sot Mal i Sot de la Roca del Vet, abans d’arribar al Pla dels Llops.
Entre fantàstiques fagedes, anem regirant cap a l’esquerra per la vessant Sud molt més solejada.
Seguim avançant fins a la Fabriqueta d’en Tolín, antiga serradora de la comarca.
En poca estona arribem a les portes del càmping.
Seguim, ara per carretera, fins a la Font de les Nàiades on brolla una aigua de màxima qualitat.
Un glop d’aigua fresqueta i continuem fins al Pont del Baiés on tenim estacionats els vehicles.

Volta molt interessant per la Gronxadora, vesant menys turística i gastronòmica del Montseny.
Una bona caminada tranqui-la que ens ofereix bones vistes, des de una perspectiva diferent, del Turó de l’Home i Les Agudes.
Tot i que no te pèrdua, la ruta travessa un munt de pistes, camins i corriols, que fa recomanable dur un GPS per seguir la ruta adequadament.