Les Agudes pels Castellets
Les Agudes  1705 - Turó de l’Home Mort - Turó del Catiu d’Or - Turó de l’Home  1705

Grimpant pels Castellets

El Montseny és un massís muntanyós que forma part de la Serralada Prelitoral. Aquest massís ha gaudit d'una gran estima popular, des de fa més d'un segle, per raó de les seves riqueses paisatgístiques, naturals i històriques. Està situat en el límit entre les comarques del Vallès Oriental, la Selva i Osona, com una barrera entre la Depressió Prelitoral Catalana i la Plana de Vic. Està separat de les Guilleries per una fractura.
El Montseny està constituït per tres conjunts muntanyosos ben diferenciats: el Pla de la Calma; el turó de l'Home i les Agudes, i, finalment, el turó de Matagalls. Aquests tres conjunts estan units entre si per colls. El Pla de la Calma és un dels contraforts del massís i està situat a la part més occidental; s'uneix amb el turó de Matagalls (1.697,2 m) pel coll de Collformic. El turó de Matagalls està unit a la carena del turó de l'Home (1.705,8 m) i de les Agudes (1.705,4 m) pel coll de Sant Marçal, que constitueix la capçalera de la conca del riu Tordera.

Punt de partida: Carretera BV-5114.
Passat Santa Fe, entre els quilometres 24 i 25 hi ha un petit aparcament, a mà dreta, per dos o tres cotxes. Al davant mateix hi ha una X amb pintura vermella a l’inici d’una pista en desús que s’endinsa amunt.
Veure el punt de partida a Google Maps.

Carretera BV-5114 - Coll Sa-siureda - Carena dels Castellets - Coll dels Castellets - esglaons dels Castellets - Les Agudes - Coll Sesaguides - Turó de l’Home Mort - Turó del Catiu d’Or - Coll de Sebasses - Turó de l’Home - Coll de Sebasses - Serrat del Sot Mal - Font de Briançó - Sot del Mal Pas - Jaça de les Eugues - Carretera BV-5114

Pugem per la pista de l’altre costat de la carretera i ens pocs metres prenem un corriolet, a mà esquerra, poc definit que s’enfila en sentit Oest. Sense marques ni cap corriol definit, seguim muntanya amunt fins creuar una pista. De l’altre costat, seguim en la mateixa tònica fins arribar al Coll de Sa-siureda on girem en sentit Sud i continuem per la Carena dels Castellets.
Xino-xano anem avançant pel fil de la carena amb esplèndides vistes de tot l’entorn. Carenejant i grimpant algun bony, anem obviant el Camí dels Castellets i aproximant-nos a la zona dels esglaons dels Castellets pròpiament dita.
Arribats a la base dels Castellets, podem optar per continuar per la dreta, no exempt de dificultats, o continuar recte pel fil de la cresta. En endavant, avancem per terreny de grimpada amb passes de II grau amb bones preses, segons com un xic polides per l’abundant transit de muntanyencs. Tot i que la dificultat es baixa, en alguns trams les grimpades son aèries i cal estar acostumat a circular per aquets tipus de terreny. Seguint les marques, anem grimpant pels diferents castells fins arribar al cim de Les Agudes.
Fem un repòs al cim mentre gaudim de les esplèndides vistes que ens envolten. Reprenem la caminada i davallem fins al Coll de Sesaguides per continuar pel fil de la carena en sentit Sud-oest. Passem pels secundaris cims del Turó de l’Home Mort i Turó del Catiu d’Or gaudint de les amplies vistes que ens ofereixen. Davallem un xic fins al Coll de Sebasses i enfilem l’ultima pujada fins al Turó de l’Home que aplega un munt de caminaires i corredors de tota mena. Busquem un raconet per fer l’àpat del dia mentre gaudim, altre vegada, de les vistes panoràmiques que disposa.
Reprenem la caminada i tornem al Coll de Sebasses on continuem pel camí de davalla en direcció a Santa Fe. Xino-xano anem davallant entre frondoses fagedes fins arribar a la Font de Briançó on aprofitem per remullar-nos una mica.
Més endavant, obviem el camí que ens duria a Santa Fe i continuem recte per una pista en desús i en sentit Nord-est. Xau-xau, anem fent via tot passant per la Jaça de les Eugues envoltats de frondosos boscos. Més endavant abandonem la pista en desús per la que transitem i davallem, sense cap marca ni corriol definit, fins sortir a la carretera BV-5114. Seguidament, caminem per la carretera i en poca estona arribem on tenim estacionat el vehicle.

Bona i estimulant excursió per terreny de grimpada dintre de l’esplèndid massís del Montseny. Els castellets ens ofereixen una agradable grimpada amb una dificultat raonable fins al cim de Les Agudes, cim inclòs en el llistat “100 cims, un repte d’altura” de la FEEC. Un dia solejat ens ha permès estirar les cames i gaudir d’una bona jornada de muntanya.