Penya del Papiol  381

Talaia formidable sobre la depressió del Penedes

Desnivell: +155 metres aprox.

Punt de partida: l’Arboçar de Baix.
Per la carretera BV-2415 ens apropem fins a l’Arboçar de Baix.
Creuem el petit nucli pels seus estrets carrers fins al final, on estacionem el vehicle.
Veure punt de partida a Google Maps

l’Arboçar de Baix - GR 92 - carretera BV-2415 - GR92 - Penya del Papiol - GR92 - carretera BV-2415 - GR92 - l’Arboçar de Baix

Sortim de l’Arboçar de Baix, en sentit Sud oest, per un sender amb marques del GR-92.
Sense pèrdua, arribem a la carretera BV-2415, que creuem amb atenció, i continuem de l’altre banda per una còmoda pista.
La pista es va enfilant decididament, mentre es torna pedregosa.
Sense més complicacions, arribem al capdamunt de la Penya del Papiol amb una cota de 381 metres. Esplèndida talaia sobre la depressió del Penedès que disposa de bones vistes de tot l’entorn, Vilafranca, Sitges, Massís del Garraf i Montserrat entre d’altres.
Cim, vèrtex geodèsic, inclòs en el llistat “100 cims un repte d’altura” de la FEEC, proposta que ens fa conèixer i transitar per aquests modests cims que segurament d’altre manera no hi haguéssim pensat de anar-hi.
Després de la contemplació, continuem en sentit Nord fins l’altre extrem de la penya per on comencem a davallar.
Amb bones vistes de l’omnipresent silueta del massís de Montserrat, anem davallant sense pèrdua.
Xino-xano, caminem fins a enllaçar novament amb el GR-92 pel que continuem desfent el camí d’anada fins a l’Arboçar de Baix on tenim estacionat el vehicle.

Curta i rapida caminada a un modest cim que ens ofereix interessants vistes de la depressió del Penedès.
La proposta “100 cims un repte d’altura” de la FEEC ens dona l’oportunitat de conèixer un munt de cims que restarien en el oblit i al mateix temps ens permet conèixer diferents comarques de Catalunya.
Tot plegat, hem estirat un xic les cames i hem gaudit d’una relaxant jornada de muntanya.