Puig de Dòrria   2547
Tossa del Pas dels Lladres  2661

Trescant per terres de contrabandistes

El Puig e Dòrria està separat de la Tossa del Pas dels Lladres (2663 m) i del Puigmal (2910 m) pel Pas dels Lladres, nom que indica que era utilitzat pels contrabandistes fins fa poc temps.

Desnivell:  +775 metres aprox.

Distància:  12,25 Km. aprox.

Punt de partida: Collet de les Barraques.
Per la carretera N-260, des de Planoles, prenem la carretera local que es dirigeix sense pèrdua al Collet de les Barraques.
Abans d’arribar al collet esmentat, on una barrera impedeix el pas de vehicles motoritzats, estacionem el vehicle al voltant.
Veure punt de partida a Google Maps.

Collet de les Barraques – Serra d’Estremera - La Vaquerissa - Puig de Dòrria - Pas dels Lladres - Tossa del Pas dels Lladres - Pas dels Lladres - La Vaquerissa - Serra d’Estremera - Collet de les Barraques

Passem la barrera i continuem per la mateixa carretera asfaltada. Uns metres més endavant, prenem a mà esquerra un corriol que s’enfila decididament pel bosc.
Sortim a la carena de la Serra d’Estremera i continuem, a mà esquerra, pel llom de la mateixa.
Xino-xano, anem guanyant metres per un marcat corriol que ronda pel mig d'un preciós bosc.
Mentre anem pujant per La Vaquerissa, en continuada i marcada direcció Nord-oest, la vegetació va minvant mentre que les vistes panoràmiques s’eixamplen.
Sense pèrdua i sense pausa, seguim el marcat camí mentre gaudim de les vistes del majestuós Puigmal i un dels nostres objectius d’avui, la Tossa del Pas dels Lladres.
Uns metres abans d’arribar al Pas dels Lladres, atents a les fites, girem a mà esquerra i enfilem en direcció inequívoca, cap al primer objectiu del dia.
En poca estona arribem al Puig de Dòrria, vèrtex geodèsic, amb una cota de 2547 metres, que ens ofereix unes magnifiques vistes de l’entorn. Un grapat de voltors ronden majestuosament pel cel ennuvolat i ventós.
Podem distingir entre d’altres, el Puigmal, Tossa del Pas dels Lladres, Gorrablanc, l’Olla de Nuria, Serra de Montgrony, així com un munt de cims de la Cerdanya entre d’altres.
Després de la contemplació, anem a cercar el Pas dels Lladres per continuar, en direcció Nord, al segon cim del dia.
Anem a cercar l’extrem Oest del cim, per regirar a dreta i remuntar fins al capdamunt de la Tossa del Pas dels Lladres amb una cota de 2661 metres. Cim una mica deslluït per les instal•lacions de l’estació d’esquí alpí de Cerdagne-Puigmal 2900.
Fem les fotos pel record i retornem ràpidament, doncs el vent bufa de valent.
Desfem el camí fins el Pas dels Lladres i continuem muntanya avall, sense pèrdua.
Xau-xau, anem desfent el camí de pujada mentre gaudim les esplèndides vistes que ens envolten i d’un grup d’isards que ronden per les coltes del Puigmal.
Sense més complicacions, tot desfent el camí, arribem a la barrera del Collet de les Barraques, on tenim estacionat el vehicle.

Interessant caminada per les muntanyes dels municipis de Planoles i Toses al Ripollès.
Esplèndides talaies sota l’atenta mirada del Puigmal (segona muntanya més alta, després del Carlit, del Pirineu Oriental).
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer més aquests cims de referència.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.