Agulles de Bavella

Trescant pel cor les escarpades Agulles de Bavella

Les Aguilles de Bavella (cors: I Forchi di Bavedda) són punxes rocoses de granit vermell que dominen el turó del mateix nom. A 1218 m, el turó connecta l'Alta Rocca amb la costa est de Còrsega. Aquest massís és més petit però és molt més popular que les "aiguilles de Popolasca". El lloc es caracteritza per cims empinats, grans parets de roca i pins que es torcen pel vent.

Punt de partida: Coll de Bavella.
Des de la població de Zonza, per la carretera D-268 arribem al Coll de Bavella. Estacionem el vehicle a un dels diversos aparcaments que disposa.

Coll de Bavella - GR 20 - Variant GR 20 - Bocca di U Truvone - pas de cadenes - Bocca Pargulu - GR 20 - Coll de Bavella

Sortim del Coll de Bavella, situat a 1218 metres i prenem el GR 20 que tot just surt per davant. Ben a prop hi ha una mena de turonet, amuntegament de pedres, amb la Mare de Déu de les Neus al capdamunt. En poca estona abandonem el GR esmentat i prenem, per la dreta, la variant alpina del GR 20 que disposa de marques de pintura grogues en tot el seu recorregut. El camí ràpidament s’enfila decididament entre les erosionades roques amb formes capritxoses que donen cabuda a l’imaginari. El camí cerca la ruta més lògica entremig de les diverses puntes i agulles de granit. Muntanya amunt, fent marrades, arribem a la Bocca di a Truvone que ens ofereix noves i airoses perspectives de les agulles.
Continuem per un seguit de tobogans fins al pas de les cadenes. Un pas de 15 metres aprox. que disposa d’un parell de cadenes i dos esglaons metàl•lics per superar còmodament l’escassa dificultat amb seguretat. Voregem per l'esquerra les esveltes agulles de l'Acellu i l'Ariettu. Continuem, sense pèrdua, muntanya amunt fins un característic forat a la roca, flanquejat per una airosa i ben plantada agulla a la seva esquerra.
Més endavant arribem a la Bocca Pargulu, punt més alt de la volta, amb una cota de 1662 metres. Des d’aquest punt, el camí davalla clarament per sota d’unes impressionants agulles immerses en la boira. Ràpidament anem perdent cota, per la vall d’Asinau, una bona estona fins enllaçar amb el GR 20 que per la dreta prové del refugi d’Asinau. Naltros continuem per l’esquerra i seguint el GR esmentat que circula per un dens i agradable bosc.
Xino-xano, sense pèrdua, seguim planerament el llarg tram de GR que s’allunya fent amples marrades per rodejar tota la Cresta de Pargulu. Pocs quilometres, abans d’arribar, el camí ens ofereix unes esplèndides vistes de les agulles que hem travessat per damunt. El GR es torna a enlairar un grapat de metres per enllaçar amb el punt on l’havíem abandonat.
Desfem el curt tram del GR fins al mateix Coll de Bavella, on tenim estacionat el vehicle.

Excursió molt popular i concorreguda pels caminants ocasionals i pels caminats del llarg recorregut del GR 20 que creua quasi tota l’illa de Nord a Sud. Bona caminada que ronda per un terreny alpí i d’una gran bellesa paisatgística. Segons el nostre criteri, l’anada es molt més interessant que la tornada força llarga pel GR.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.

Dintre de la nostra visita a Còrsega, hem dut les següents activitats: