Turó del Pou d’en Sala  1265

Cota secundaria amb excel•lents vistes

El Montseny és un massís muntanyós que forma part de la Serralada Prelitoral.
Aquest massís ha gaudit d'una gran estima popular, des de fa més d'un segle, per raó de les seves riqueses paisatgístiques, naturals i històriques.
Està situat en el límit entre les comarques del Vallès Oriental, la Selva i Osona, com una barrera entre la Depressió Prelitoral Catalana i la Plana de Vic. Està separat de les Guilleries per una fractura.

Punt de partida: Club de Polo Sant Antoni.
Bé des de Seva o des de Viladrau, per la carretera GI-520, entre els quilometres 4 i 5 anem a cercar el trencall que dona accés al Club de Polo Sant Antoni de Viladrau.
Entrem uns metres pista per aquesta pista i estacionem el vehicle pel voltant.
Veure punt de partida a Google Maps

Club de Polo, Collet de les Tres Termes, Pla de la Castanyeda, Serrat de l’Oriol, Turó de l’Oriol, Turó del Pou d’en Sala, Pedreres de les Navages, Turó de la Terma d’en Planes, Coll de Font Pomereta, Pla de les Lloses, Gorg Negre, Club de Polo

Sortim en direcció Sud, vorejant el Club de Polo, caminant per l’ample pista fins que l’abandonem per la dreta, recte serà per on tornarem.
Anem pujant suaument per la pista i obviem una primera pista per la dreta (continuem per l’esquerra) i més endavant obviem una segona pista per l’esquerra (continuem per la dreta) fins arribar al Collet de les Tres Termes.
En aquest punt, continuem per un camí tot fent una mica de drecera, per sortir novament a una pista que ens duu en poca estona al Pla de la Castanyeda.
Esplèndid racó ple magnífics castanyers mil•lenaris que transmeten una inquieta tranquil•litat.
Continuem per la pista en direcció Oest fins que la pista regira en sentit Sud-est enfilant el Serrat de l’Oriol.
Atents, obviem primerament la pista de l’esquerra (continuem per la dreta) i seguidament obviem la pista de la dreta per continuar per un corriol a mà esquerra que remunta decididament.
Sense pèrdua, seguim el corriol que remunta amb decisió i que ronda integrament per la carena del Serrat de l’Oriol, mentre un parell d’ovelles ens observen encuriosides.
Passem pel Collet del Roure i un seguit de turonets sense definir fins al capdamunt del Turó del Pou d’en Sala.
Un turó rodó coronat per una senyera, que ens ofereix unes esplèndides vistes de tot l’entorn.
Cim inclòs en el llistat “100 cims un repte d’altura” de la FEEC. Un repte que ens ofereix l’ascensió a un munt de cims que d’altre manera no hi pujaríem, sovint per desconeixement.
Després de la contemplació, continuem endavant i passem per les Pedreres de les Navages per anar a sortir a una pista.
Seguim per l’esmentada pista fins a una cruïlla on continuem per l’esquerra.
Passem pel Turó de la Terma d’en Planes i prosseguim fins que abandonem la pista, atents, per apropar-nos per l’esquerra al Coll de Font Pomereda.
Continuem en franca davallada, seguint el corriol que transita pel mig d’espectaculars fagedes.
Arribem a un trencall, per la dreta continuaríem fins a Sant Segimon, i continuem davallant per l’esquerra propers al Torrent dels Rentadors.
Xau-xau, anem davallant pel camí que ronda per mig de boscos de gran bellesa mentre passem pel Pla de les Lloses.
Més endavant, arribem a un trencall, cal estar atents, que ens duu directament per la dreta al Gorg Negre.
Una raconada d’una bellesa esplèndida amb un salt d’aigua i una petita bassa d’aigua transparent.
Reposem i gaudim del silenci mentre fem l’observació herpetològica d’una posta de Gripau comú.
Desfem el camí i tornem al camí que havíem abandonat anteriorment per continuar davallant.
Xino-xano, caminem pel mig del frondós bosc fins arribem a una mena de plana on trobarem una tanca feta amb troncs gruixuts.
Passem pel damunt de l’esmentada tanca i prosseguim endavant per una pista força atrotinada.
Arribem a la cruïlla de pistes, on havíem continuat per la dreta al inici de l’anada, i seguim tot recte endavant fins on tenim estacionat el vehicle.

Esplèndida caminada dintre del sempre espectacular massís del Montseny.
Un ruta que ronda per alzinars, castanyers, fagedes, corriols, carenes, camins, torrents i salts d’aigua d’una bellesa exultant.
Una més de tantes rutes i camins que ens ajuden a transitar i conèixer més les entranyes d’aquest massís tan preuat.
Tot plegat, hem estirat les cames i hem gaudit d’una bona jornada de muntanya.